کاشت مو خانم ها

کاشت مو خانم ها

لیست مطالب

کاشت مو موثرترین راه درمان طاسی برای تقریباً ۹۰ درصد از مردان دچار طاسی است. به همین جهت بسیاری از خانم‌های مبتلا به ریزش مو نیز تصور می‌کنند که کاندیدای مناسبی برای این درمان هستند؛ که تا حد خوبی اینطور نیست. در این مقاله می‌خواهیم کاشت مو در خانم ها را بررسی کنیم.

روش‌های کاشت مو در خانم ها

روش‌هایی که می‌توان برای کاشت مو در خانم‌ها استفاده کرد، مشابه آقایان است. به طور کلی روش‌های کاشت مو را می‌توان در دو گروه قرار داد:

  • روش کاشت موی FUT: در این روش نواری نازک از پوست از بانک مو برداشت می‌شود. سپس فولیکول‌های آن استخراج شده و دانه به دانه در بخش گیرنده‌ قرار می‌گیرند. به دلیل برشی که روی پوست زده می‌شود، این روش با خونریزی همراه است و نیاز به بخیه دارد. برای همین به روش جراحی معروف است.
  • کاشت مو به روش FIT: به روش بدون جراحی یا غیر جراحی معروف است. در کاشت مو به روش FIT استخراج فولیکول‌ها نیز دانه به دانه انجام می‌شود. روش‌های مدرن‌تر کاشت مو نیز بر پایه FIT ابداع شده‌اند. مواردی مانند:
    • روش SUT: در این روش برای استخراج فولیکول‌ها از دستگاه پیشرفته‌ای به نام SAFE استفاده می‌شود. سرعت و دقت این روش بالاتر از FIT سنتی است.
    • روش Micro FIT: جدیدترین و پیشرفته‌ترین روش کاشت مو در ایران است که مشکلات روش‌های FIT و SUT در آن برطرف شده‌اند.

 

دو روش دیگر نیز برای کاشت مو وجود دارد که معمولاً برای خانم‌ها مورد استفاده قرار نمی‌گیرند. روش ترکیبی که به طور همزمان از روش‌های FUT و FIT بهره می‌برد و همچنین روش BHT که از موهای بدن و صورت برای کاشت استفاده می‌کند.

قبل کاشت مو ایران فیتنمونه کاشت مو ایران FIT
قبل کاشت موبعد از کاشت مو ایران FIT
قبل کاشت موکاشت مو
قبل از کاشت موکاشت مو

نمونه‌های قبل و بعد از کاشت مو ایران فیت

در صورت تمایل به تماشا نمونه‌کارهای بیشتر کاشت مو، ابرو، ریش جهت بررسی مدل‌های مختلف، خط‌رویش‌های مختلف متناسب با هر ویژگی ظاهری به گالری تصاویر ما رجوع کنید.

در مورد کاشت مو اطلاعات بیشتری نیاز دارید؟

کاندیدای مناسب کاشت مو در خانم ها

با توجه به گفته‌ی متخصصین، درصد بسیار محدودی از خانم‌ها، کاندیدای مناسبی برای کاشت مو هستند. حدود ۲ تا ۵ درصد از خانم‌هایی که ریزش مو دارند، می‌توانند از کاشت مو به عنوان یک روش درمانی موثر استفاده کنند:

  • خانم‌هایی که از آلوپسی کششی یا مکانیکی رنج می‌برند. یعنی دلیل ریزش مو هورمونی نیست و به علت سفت بستن یا کشیده شدن موها ایجاد شده است.
  • خانم‌هایی که عمل‌های جراحی درمانی یا زیبایی مثل لیفت صورت انجام داده‌اند و می‌خواهند محل بخیه‌ی روی سرشان را با مو بپوشانند.
  • خانم‌هایی که آلوپسی آندروژنی در آن‌ها مشابه ریزش مو با الگوی مردانه است. یعنی خطر رویش تحلیل رفته، کم پشتی در ناحیه تاج یا فرق سر مشاهده می‌شود و فولیکول‌های بانک مو نسبت به ریزش مقاوم‌اند و تراکم خوبی دارند.
  • خانم‌هایی که به دلیل آسیب دچار ریزش مو شده‌اند. مواردی مانند سوختگی با آتش یا مواد شیمیایی، شکستگی سر یا پاره شدن پوست سر.
  • خانم‌های که از آلوپسی با حاشیه‌ی مشخص (مارجینالیس) رنج می‌برند. عارضه‌ای که مشابه آلوپسی کششی است.
  • خانم‌هایی که در آن‌ها خط رویش مو به صورت ارثی بالاتر از جایگاه مطلوب قرار دارد.
  • برای کاشت مو در خانم ها محدودیتی در مورد سن وجود ندارد.

درخواست مشاوره تخصصی کاشت مو

در صورت تمایل به بهره‌مندی از مشاوره تخصصی کاشت مو به صورت رایگان، این امکان را دارید نوبت خود را برای مشاوره آنلاین و غیرحضوری یا به‌صورت مشاوره حضوری ثبت کنید

عوارض کاشت مو در خانم ها

عوارض کاشت مو در مورد خانم‌ها و آقایان تفاوتی ندارد. به جز این که اگر خانمی به آلوپسی آندروژنی مبتلا است و کاشت مو انجام می‌دهد، باید بداند ممکن است چند سال بعد، موهای کاشته شده بریزند.

سایر عوارض عمومی کاشت مو:

  • عفونت
  • التهاب، قرمزی و خارش
  • ورم سر و صورت
  • خونریزی یا بی‌حس شدن نواحی بریده شده در روش FUT
کلینیک فوق تخصصی کاشت مو ایران FIT

پاسخ به سوالات شما :

بله؛ تقریباً یک سوم از خانم‌ها در طول زندگی خود، یکی از اشکال ریزش مو را تجربه می‌کنند. شایع‌ترین دلیل ریزش مو و طاسی در خانم‌ها، ریزش مو با الگوی زنانه یا آلوپسی آندروژنی نام دارد. در این عارضه، موها به دلیل تاثیر هورمون‌های جنسی آندروژنی دچار ریزش می‌شوند. در مطلب دلایل ریزش مو در زنان، آلوپسی اندروژنی و سایر دلایل ریزش مو را بررسی کرده‌ایم.

بله؛ هرچند که کاشت مو برای خانم‌ها نسبت به آقایان دشوارتر است. معمولاً درصدی کمی از خانم‌هایی که دچار ریزش مو هستند، کاندیدای مناسبی برای کاشت مو به حساب می‌‌‌آیند.

به سه دلیل اصلی زیر، کاشت مو برای خانم‌ها به اندازه‌ی آقایان موثر نیست:

۱. الگوی ریزش پراکنده

تعداد بسیاری کمی از خانم‌ها کاندیدای مناسبی برای کاشت مو هستند. یکی از دلایل این موضوع این است که موهای خانم‌ها برخلاف مردان به شکل ناحیه‌ای، خالی از مو یا کچل نمی‌شود. در بیشتر خانم‌ها الگوی ریزش مو پراکنده است. یعنی ریزش مو باعث کم پشتی کلی موی سر می‌شود. در مردان موهای مناطقی از سر نسبت به ریزش مقاوم‌اند و دست نخورده باقی‌مانند.

۲. فولیکول‌های غیردائمی

در مردان، بانک مو حاوی فولیکول‌هایی است که نسبت به هورمون‌های آندروژنی مقاوم‌اند و تاثیر این هورمون‌ها باعث ریزش آن‌ها نمی‌شود. هورمون آندروژنی که باعث ریزش مو می‌شود، دی هیدروتستسترون یا DHT نام دارد که از تغییر هورمون تستسترون (هورمون جنسی مردانه) حاصل می‌شود. این هورمون در خانم‌ها نیز وجود داشته و باعث تحلیل رفتن فولیکول‌ها و ریزش مو می‌شود.

در خانم‌ها، فولیکول‌های ناحیه‌ی پشت سر مانند مردان دائمی نیستند و مثل بخش‌های دیگر دچار کم‌پشتی می‌شوند. لذا ممکن است چند سال بعد از عمل، موهای کاشته شده نیز بریزند. به طور کلی اگر فولیکول‌های بانک موی خانمی دائمی و ماندگار نباشد، عملاً کاشت مو بی‌فایده است.

۳. مشکل اصلی تراکم است

نکته‌ای که باید در مورد کاشت مو بدانید، این است که هدف اصلی در این روش درمانی، جبران ۵۰ درصد از تراکم موهای از دست رفته است. از لحاظ دیداری، وقتی ۵۰ درصد از تراکم باز می‌گردد، سر پر مو و طبیعی به نظر می‌رسد. یعنی کاشت مو برای ایجاد تراکم ساخته نشده؛ بلکه تلاش می‌کند تا با طراحی محل قرار گیری فولیکول‌ها و خط رویش، ظاهر موهای سر را تا حد امکان به حالت طبیعی خود بازگرداند.

در بیشتر آقایان مبتلا به طاسی آندروژنی، خط رویش به سمت بالا حرکت می‌کند و جلوی سر خالی می‌شود. در خانم‌ها، معمولاً می‌بینیم که خط رویش به قوت خود باقی است و جلوی سر تراکم کافی دارد. مشکل اصلی در خانم‌ها، کم‌پشتی عمومی موی سر است. کاشت مو برای جبران ریزش مو نیاز به منبعی برای برداشت مو دارد و وقتی کل موهای سر تراکم کافی ندارند، دیگر محلی برای برداشت مو نمی‌ماند.

خانم‌هایی که عمل پیوند مو انجام می‌دهند به طور معمول پس از حدود شش ماه می‌توانند تغییرات چشمگیری در رشد موهای خود مشاهده کنند. البته ناگفته نماند که نتیجه کامل کاشت مو برای زنان پس از یک سال به طور کامل خود را نشان می‌دهد.

نمی‌توان پاسخ قطعی به این سوال داد. در برخی موارد پاسخ مثبت است و پس از پیوند فولیکول‌های موی سالم به مناطق کم مو و طاس رشد موی طبیعی (ریزش و رویش مداوم) مشاهده می‌شود. اما با توجه به زمینه ریزش در برخی موارد پس از کاشت امکان ریزش و طاسی مجدد وجود دارد(در این موارد کاشت توصیه نمی‌شود).

محدوده سنی ایده‌آل برای کاشت مو خانم‌ها بین ۱۸ تا ۶۵ سال در نظر گرفته می‌شود.

خیر. کاشت مو باعث توقف روند ریزش مو نمی‌شود. اگرچه این روش تاثیر چشمگیری در زیبایی چهره افراد دارد اما اگر فرد نسبت به انجام مراقبت‌های ضروری و تقویت موهای خود پس از کاشت بی‌تفاوت باشد ممکن است ریزش مو دوباره اتفاق بیفتد.

پرسش و پاسخ ایران فیت
با مراجعه به صفحه پرسش و پاسخ ایران فیت، سوالات متداول متقضیان به همراه پاسخ تخصصی تیم پزشکی ما را مطالعه کنید، در صورت نیافتن پرسش و پاسخ مدنظرتان آن را با ما در میان بگذارید.
5 1 امتیاز
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
تماس با ایرانFIT
0
نظرات شما ارزشمند است، آن را با ما به اشتراک بگذارید.x