کاشت مو بدون کچلی

کاشت مو بدون تراشیدن موی سر

لیست مطالب

یکی از متداول‌ترین سوالاتی که برای متقاضیان مو پیش می‌آید این است که آیا کاشت مو بدون تراشیدن سر ممکن است یا خیر. اتفاقاً بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که برای کاشت، موهای خود را نتراشند. که البته قابل درک است. چون موی سر تاثیر بسیار زیادی بر آراستگی و زیبایی ظاهری ما دارد. بعضی از متقاضیان هم، بعد از این که متوجه می‌شوند برای کاشت مو باید سر خود را بتراشند، به کلی از کاشت منصرف می‌شوند.

خوشبخانه با پیشرفت تکنیک‌ها و ابزارهای پیوند مو، امکان کاشت مو بدون تراشیدن سر فراهم شده است. در واقع امروزه برای کاشت مو ۴ انتخاب اصلی در مورد تراشیدن سر دارید:

  • تراشیدن کامل بانک مو و ناحیه‌ی گیرنده
  • تراشیدن بانک مو به تنهایی
  • تراشیدن ناحیه‌ای کوچک از بانک مو که زیر موهای بالا دست پنهان می‌شود
  • کاشت مو بدون تراشیدن هیچ ناحیه‌ای از سر

 

دو مورد انتهایی، جزو شیوه‌های کاشت مو بدون تراشیدن سر هستند که می‌خواهیم در این مقاله بررسی کنیم.

آیا کاشت مو بدون تراشیدن سر برای همه مناسب است؟

درباره‌ی این آیا این روش برای شما مناسب است یا خیر، نظر پزشک متخصص اهمیت بسیار زیادی دارد. همه‌ی افراد کاندیدای مناسبی برای این روش کاشت مو نیستند. مثلاً اگر تعداد گرافت‌های مورد نیاز برای جبران طاسی شما، بیش‌تر از ۳۰۰۰ یا ۴۰۰۰ گرافت باشد، باید سر را کامل تراشید. جلوتر در حین بررسی تکنیک‌ها، در مورد کاندیدای مناسب کاشت مو با این روش‌ها صحبت کرده‌ایم.

قبل کاشت مو ایران فیتنمونه کاشت مو ایران FIT
قبل کاشت موبعد از کاشت مو ایران FIT
قبل کاشت موکاشت مو
قبل از کاشت موکاشت مو
نمونه‌های قبل و بعد از کاشت مو ایران فیت
در صورت تمایل به تماشا نمونه‌کارهای بیشتر کاشت مو، ابرو، ریش جهت بررسی مدل‌های مختلف، خط‌رویش‌های مختلف متناسب با هر ویژگی ظاهری به گالری تصاویر ما رجوع کنید.

تکنیک اول: کاشت مو با تراشیدن جزئی موها

روش کار

در این تکنیک، موها در حد نوار نازکی در پشت سر تراشیده می‌شوند. بخشی که تراشیده شده، توسط موهای بالا دست پوشیده می‌شود و به هیچ وجه قابل دیدن نیست. توجه داشته باشید که این تکنیک با روش FUT متفاوت است و بر اساس کاشت مو روش FIT انجام می‌شود. در روش FUT، پوست سر بریده و از سر جدا می‌شود. اما در این‌جا، با استفاده از ابزار بسیار کوچکی که پانج نام دارد، سوراخ‌هایی روی نوار تراشیده شده ایجاد و فولیکول‌ها استخراج می‌شوند. پس خبری از خونریزی، زخم، بخیه و اسکار نخواهد بود.

مزایا

  • متقاضی کاشت مو می‌تواند حالت عادی موهای خود را قبل و بعد از کاشت مو حفظ کند.
  • چون تعداد گرافت‌های منتقل شده کمتر است، زمان بهبودی یا ریکاوری نیز کوتاه‌تر می‌شود.
  • لخته‌های خون کوچک تشکیل شده در ناحیه‌ی گیرنده کاملاً پوشیده می‌شوند و قابل رویت نخواهند بود.
  • بعد از کاشت مو می‌توانید سریع‌تر به محل کار برگردید. بدون این که کسی متوجه کاشت موی شما بشود.

معایب

  • این شیوه فقط برای متقاضیانی قابل انجام است که موهای بلندی دارند.
  • در هر جلسه‌ی کاشت مو، تعداد محدودی فولیکول قابل برداشت است.
  • ممکن است برای رسیدن به نتیجه‌ی دلخواه، چند جلسه‌ی کاشت مو نیاز باشد.
  • بین هر دو جلسه‌ی کاشت مو باید ۶ ماه فاصله وجود داشته باشد.
  • خطر برداشت بیش از حد فولیکول‌ها وجود دارد؛ چون ناحیه‌ی برداشت بسیار کوچک است.

کاندیدای مناسب

به طور کلی افرادی که برای کاشت مو به تعداد کمی گرافت نیاز دارند، کاندیدای مطلوبی برای این روش هستند. اگر برای جبران طاسی شما بیش از ۲۸۰۰ گرافت نیاز باشد، این روش توصیه نمی‌شود.

کاشت مو بدون تراشیدن موی سر

تکنیک دوم: کاشت مو بدون تراشیدن سر

در این تکنیک هیچ قسمتی از بانک مو یا ناحیه‌ی گیرنده تراشیده نمی‌شود. این روش معمولاً برای افرادی استفاده می‌شود که دچار طاسی کامل نشده اند و فقط تراکم موهای  کاهش یافته است. به شکلی که می‌توان با قرار دادن گرافت‌ها در نواحی کم‌پشت شده، تراکم را جبران کرد.

روش کار

در روش کاشت مو بدون تراشیدن سر، از پانچ مخصوصی استفاده می‌شود که سوراخ‌های کوچکتر از یک میلی‌متر در ناحیه‌ی بانک مو ایجاد می‌کند. این پانچ مخصوص سری دوار دارد و با چرخش، تمام بافت‌های مجاور فولیکول را از آن جدا می‌کند تا قابل استخراج شود. به این ترتیب تار مو با اندازه‌ی کامل برداشت می‌شود. سپس تار مو تا ریشه کوتاه می‌شود تا فرآیند کاشت با کیفیت و دقت بهتری انجام گیرد.

بعد از کوتاه کردن موی گرافت‌ها، فرآیند کاشت موها با استفاده از ابزار مخصوصی آغاز می‌شود. گرافت‌ها در محل دچار طاسی یا در بین موهای ناحیه‌ی گیرنده، دانه به دانه کاشته می‌شوند.

مزایا

  • هیچ نیازی به تراشیدن و اصلاح موهای سر وجود ندارد.
  • متقاضی کاشت مو، مثل روش کاشت با تراشیدن جزئی موها، باید موهای بلندی داشته باشد.
  • لخته‌های خون و زخم‌های کوچکی که در ناحیه‌ی بانک مو ایجاد می‌شود، توسط موهای مجاور پوشیده شده و قابل رویت نیستند.
  • با توجه به کم بودن تعداد گرافت‌های استفاده شده، دوره‌ی بهبودی یا ریکاوری نیز کوتاه‌تر است.
  •  

معایب

  • کاشت مو بدون تراشیدن سر، تکنیکی بسیار دشوار و پر زحمت است. به همین دلیل نیاز به ظرافت و مهارت بالای جراح دارد. لذا از سپردن کاشت موی خود به افراد غیر متخصص در این زمینه خودداری کنید.
  • تعداد گرافت‌های قابل انتقال در یک جلسه محدود است. به همین دلیل تراکم موی حاصل شده نیز کمتر خواهد بود.
  • بعد از کاشت مو با این روش، می‌توانید ظاهر جدید موهای خود را ببینید. اما موهای کاشته شده بین هفته‌های دوم و چهارم بعد از کاشت، می‌ریزند که از اتفاقات طبیعی بعد از کاشت مو است. ریزش موهای قدیمی، باعث می‌شود تا راه برای رشد موهای جدید باز شود.

کاندیدای مناسب

همانطور که اشاره شد، این روش بیشتر برای افرادی استفاده می‌شود که موهای کم‌پشت یا طاسی‌های بسیار محدودی دارند. به ویژه در مورد افرادی که ریزش مو، محدود به ناحیه‌ی جلوی سر و خط رویش است یا ناحیه‌ی طاسی به حدی کوچک است که گرافت‌های کمی برای پوشاندن آن نیاز است. به طور کلی اگر برای پوشاندن سر، حدود ۱۰۰۰ گرافت کافی باشد، روش کاشت مو بدون تراشیدن سر انتخاب مناسبی است.

درخواست مشاوره تخصصی کاشت مو
در صورت تمایل به بهره‌مندی از مشاوره تخصصی کاشت مو به صورت رایگان، این امکان را دارید نوبت خود را برای مشاوره آنلاین و غیرحضوری یا به‌صورت مشاوره حضوری ثبت کنید

هزینه کاشت مو بدون تراشیدن سر

همانطور که در طول متن اشاره کردیم، کاشت مو بدون تراشیدن سر، نیاز به مهارت زیادی داشته و وقت زیادی هم می‌برد. لذا برخی از کلینیک‌های کاشت مو برای انجام این روش، هزینه‌های بیشتری از متقاضی دریافت می‌کنند. هزینه کاشت مو در کلینیک ایران فیت بین 12 تا 20 میلیون تومان می باشد.

کلینیک ایران FIT، بنیان‌گذار روش FIT در ایران بوده و با بیش از ۳۰ هزار کاشت موی موفق، پرکارترین کلینیک ایران محسوب می‌شود. کلینیک ایران FIT بابت انجام کاشت مو بدون ترشیدن سر، هیچ هزینه‌ی اضافی از شما دریافت نخواهد کرد.

کلینیک فوق تخصصی کاشت مو ایران FIT

پاسخ به سوالات شما :

به طور کلی نمی‌توان گفت که یک روش کاشت مو بهترین است و نسبت به سایر روش‌ها برتری دارد. بهترین روش کاشت مو با توجه به شرایط و با همفکری جراح و متقاضی مشخص می‌شود. این که کدام روش برای شما بهتر است، بستگی به تراکم موهای شما، میزان طاسی و عوامل دیگر دارد.

توصیه اکثر متخصصین کاشت مو در جهان، بر این است که موهای سر تراشیده شوند. نتراشیدن موها باعث افزایش خطر انتقال عفونت‌ها می‌شود. همچنین برخی از آلودگی‌ها، بسیار سخت درمان شده یا قابل درمان نیستند. عفونت پوست سر بعد کاشت مو می‌تواند به طاسی دائمی و ایجاد اسکار ختم شود. همچنین وقتی سر را نمی‌تراشید، دید جراح نسبت به مناطق کاشت و برداشت کاهش می‌یابد و قاعدتاً احتمال خطا بیشتر می‌شود.

در نظر داشته باشید که کاشت مو زیبایی را به چهره شما بازمی‌گرداند، لذا تحمل یک سالِ سخت، بهتر از یک عمر ناراحتی از نداشتن مو است. در این مورد بهتر است که به نظر جراح اعتماد کنید. برای پزشک، اولویت هر روش درمانی زیبایی، حفظ سلامت شما و سپس زیبایی است.

بله در صورتی که از شرایط لازم برخوردار باشید کاشت مو بدون تراشیدن موی سر در کلینیک ایران فیت برای شما انجام می‌شود.

به طور کلی افرادی که برای کاشت مو به تعداد کمی گرافت نیاز دارند، کاندیدای مطلوبی برای این روش هستند. اگر برای جبران طاسی شما بیش از ۲۸۰۰ گرافت نیاز باشد، این روش توصیه نمی‌شود.

برای مطالعه در مورد گرافت مو کلیک کنید.

بله در صورتی که از شرایط لازم برخوردار باشید کاشت مو بدون تراشیدن موی سر در کلینیک ایران فیت برای شما انجام می‌شود.

به طور کلی می‌توان گفت افرادی که برای کاشت مو به تعداد کمی گرافت نیاز دارند، کاندیدای مطلوبی برای این روش هستند. اما اگر برای جبران طاسی شما بیش از ۲۸۰۰ گرافت نیاز باشد، این روش توصیه نمی‌شود.

پاسخ این سوال با توجه به شرایط و تعداد گرافت مورد نیاز شما می‌‌تواند از یک تا چند جلسه متفاوت باشد.

در برخی از روش‌های کاشت مو برای تشخیص بهتر موقعیت گرافت‌ها و برداشت دانه به دانه گرافت‌ها سر را می‌تراشند.

برای کاشت مو بدون تراشیدن موی سر معمولا از دو روش DHI و FIT استفاده می‌شود. روش FIT به FUE نیز شهرت دارد.

پرسش و پاسخ ایران فیت
با مراجعه به صفحه پرسش و پاسخ ایران فیت، سوالات متداول متقضیان به همراه پاسخ تخصصی تیم پزشکی ما را مطالعه کنید، در صورت نیافتن پرسش و پاسخ مدنظرتان آن را با ما در میان بگذارید.
4.3 7 امتیازات
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

4 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین کامنت با بیشترین رای
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments

اگر بتونین برای من کاشت مو بدون تراشیدن سر انجام بدیدچند تا از دوستام هم میان

اگر میشه فیلم یا عکس کاشت مو بدون تراشیدن سر هم در سایت بزارید
ممنون

تماس با ایرانFIT
4
0
نظرات شما ارزشمند است، آن را با ما به اشتراک بگذارید.x