معرفی مواد‌غذایی سالم و مورد‌نیاز بعد از کاشت مو

بعد کاشت مو چی بخوریم؟

برای رسیدن به نتیجه مطلوب از کاشت مو باید به تغذیه پس از عمل توجه داشته باشید! فولیکول‌های مو کاشته شده در روز‌های ابتدایی حساس هستند و نیاز به مراقبت دارند، یکی از مهم‌ترین مراقبت‌ها خوردن غذاهای مقوی و مناسب است که در نتیجه عمل کاشت مو، تاثیر بسزایی می‌گذارد. بدن انسان پس از کاشت مو در طول فرایند بهبودی، نیاز به حمایت دارد؛ زیرا زمانی که بدن شما درد بکشد، موها اولین مسئله‌ای هستند که دچار ریزش می‌شوند. موها کاشته شده نیز مانند موهای طبیعی نیز به تقویت دارند. انسان هر‌چیزی که بخورد تاثیر مستقیمی در رشد و تقویت موها و روند بهبودی پس از عمل کاشت مو می‌گذارد. در ادامه این مقاله ما به شما می‌گوییم که بعد از عمل کاشت مو چی بخوریم تا از نتایج کاشت مو رضایت کامل را داشته باشید. 

نوشیدن آب؛ مهم‌ترین قسمت رژیم غذایی

برای سالم نگه داشتن موهای کاشته شده، حتما بعد از عمل روزانه حداقل 8 لیوان آب بنوشید. نوشیدن آب کافی باعث تنظیم گردش خون و جذب مواد مغذی برای حفظ موهای کاشته شده، می‌شود. همچنین آب پس از کاشت موی بدن روی سر از خشک شدن سر و در‌نتیجه ریزش موها جلوگیری می‌کند. همچنین خوردن شیر بعد از کاشت مو علاوه‌بر تامین آب بدن، منبعی غنی از پروتئین است. 

بعد کاشت مو چی بخوریم؟ ویتامین ب کمپلکس

ویتامین ب کمپلکس مانند B12 و B7 در ساختار و رد مو نقشی اساسی دارند و شما باید آن‌ها را جزو تغذیه بعد از کاشت مو جای دهید. مصرف این قرص های بعد از کاشت مو به انعقاد خون کمک می‌کنند و باعث سرعت بخشیدن به ترمیم زخم‌ها می‌شوند. البته خوردن غذاهایی حاوی ویتامین ب مانند مرغ، گوشت قرمز، موز، آووکادو، مغزها و تخم‌مرغ را حتما در برنامه‌غذایی خود قرار دهید. 

ویتامین C؛ جلوگیری از ریزش پس از کاشت مو

گنجاندن مواد غذایی حاوی ویتامین C در رژیم غذایی بعد از کاشت مو به فرایند بهبود سرعت می‌بخشد. یزرا ویتامین C به‌عنوان یک آنتی‌اکسیدان عمل می‌کند. همچنین این ویتامین برای تولید کلاژن و الاستین مفید واقع شده است و با خاکستری شدن مو مقابله می‌کند. مواد‌غذایی مانند فلفل، کیوی، کلم بروکلی و مرکبات سرشار از ویتامین C را پس از کاشت مو پشت سر یا شقیقه را در برنامه غذایی خود قرار دهید. 

ویتامین C؛ جلوگیری از ریزش مو بعد از کاشتن مو

با ویتامین A از خشکی و خارش پوست جلوگیری کنید!

همه سلول‌های فولیکول مو برای رشد به ویتامین A نیاز دارند. ویتامین A به تولید سبوم که ماده‌ای چرب و روغنی برای مرطوب کردن پوست سر و سلامت موهاست کمک می‌کند. کمبود این ویتامین پس از کاشت سبیل یا موی سر منجر‌به ریزش موها و خشکی و خارش پوست می‌شود. مصرف غذاهای حاوی هویج، سیب‌زمینی شیرین، جگر گاو، کلم پیچ، اسفناج و کدو حلوایی، ویتامین A مورد‌نیاز بدن را پس از عمل کاشت مو تامین می‌کند. 

ویتامین A؛ رفع خشکی و خارش بعد از عمل کاشت مو 

بعد از کاشت مو چه ویتامینی بخوریم؟ ویتامین E برای بهبود گرافت‌ها 

ویتامین E در دسته آنتی‌اکسیدان‌ها قرار می‌گیرد و به بهبود پوست آسیب‌دیده سرعت می‌بخشد. استفاده از روغن ویتامین E نه‌تنها باعث نرم شدن پوست و موی سر می‌شود، بلکه به بازسازی فولیکول‌های مو نیز کمک می‌کند. «حال اگر سوال است که بعد از کاشت مو چه بخوریم که حاوی ویتامین E باشد؟» بادام، اسفناج، روغن زیتون و تخمه آفتابگردان حاوی ویتامین E هستند که پس از کاشت مو بدون تراشیدن سر باید بخورید. 

بهبود گرافت مو بعد از کاشت با خوردن غذاهای ویتامین E

مصرف آهن برای جریان اکسیژن و سیستم ایمنی بدن پس از کاشت مو

کمبود آهن باعث ریزش مو می‌شود و مصرف آن ساختار مو را تقویت می‌کند. همچنین آهن به سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند و مصرف آن دوره نقاهت را کوتاه‌تر می‌کند. برخی از مواد‌غذایی سرشار از آهن عبارت‌اند از گوشت قرمز، اسفناج، جگر گاو، حبوبات و پسته که جریان اکسیژن و ریشه مو را تقویت خواهند کرد. برای اطلاع از بهترین روش کاشت و قیمت کاشت مو در تهران با ما تماس بگیرید تا از مشاوره رایگان ما در مورد تغذیه پس از کاشت مو نیز بهره‌مند شوید. 

قرص آهن؛ افزایش سیستم ایمنی بدن بعد از کاشت مو 

جلوگیری از ریزش مو با مصرف زینک پس از کاشت مو

در پاسخ به سوال اینکه بعد کاشت مو چی بخوریم باید بگوییم که کمبود زینک نیز مانند آهن در ریزش موها تاثیر بسیاری دارد؛ بنابراین دقت کنید که حتما مصرف غذاهای حاوی زینک را در تغذیه بعد از کاشت مو قرار دهید. البته مصرف زینک یکی از نکات قبل از کاشت مو نیز محسوب می‌شود و از مصرف آن قبل از کاشت مو نیز نباید دریغ کنید. زینک نقش مهمی در بازسازی بافت‌ها دارد و به تولید کلاژن، تکثیر سلول‌ها، تنظیم هورمون‌ها و جذب مواد معدنی‌ها کمک می‌کند. مواد‌غذایی سرشار از زینک شامل صدف، گوشت قرمز، اسفناج و تخمه کدو هستند. 

مصرف غذای حاوی زینک برای کاهش ریزش مو بعد از کاشت 

جدول مواد‌غذایی سالم که باید بعد از کاشت مو

اطلاعاتی که تاکنون به آن اشاره کردیم را در جدول زیر به‌صورت مختصر شرح کرده‌ایم: 

ویتامین ب کمپلکسمنم به رشد مو، انعقاد خون و بهبود زخم‌هامرغ، گوشت، مغز‌ها، برنج قهوه‌ای، موز، آووکادو، تخم‌مرغ
ویتامین Eتسریع دوره نقاهت، بازسازی فولیکول‌های آسیب دیدهبادام، اسفناج، تخمه آفتابگردان، روغن زیتون 
ویتامین Cجلوگیری از خاکستری شدن موها، تسریع دوره نقاهتفلفل، کلم بروکلی، کلم پیچ، کیوی، مرکبات
ویتامین Aکمک به رشد سلول‌های فولیکول مو، جلوگیری از خارش و خشکی هویج، سیب‌زمینی شیرین، جگر گاو، کدو‌حلوایی
آهنتقویت ساختار، سیستم ایمنی بدن، ریشه مو و پوست سراسفناج، گوشت قرمز، حبوبات، صدف و جگر گاو
زینکبازسازی بافت و جلوگیری از ریزش موبادام هندی، تخمه کدو، گوشت قرمز، صدف

با مصرف مواد‌غذایی مفید نتایج مثبت و دلخواه‌تان را از عمل کاشت مو دریافت خواهید کرد! 

ما در این مطلب به سوالات شما در مورد این که بعد کاشت مو چی بخوریم؟ پاسخ دادیم. دقت داشته باشید در وهله اول حتما توصیه‌های پزشک را در اولویت قرار دهید، سپس مواد غذایی سالم را در برنامه غذایی خود قرار دهید. این مواد غذایی شامل نوشیدن آب، ویتامین‌ها، آهن و زینک است که در رشد مو، تسریع دوره نقاهت، بازسازی بافت، و سیستم ایمنی بدن تاثیر بسزایی دارد. حالا مه از تاثیرات مواد غذایی مختلف آگاه شدیم می‌دانیم که بعد از کاشت مو چی بخوریم و چه ویتامینی را در سبد غذایی روزانه خود قرار دهیم. اگر شما به‌تازگی عمل کاشت مو را انجام داده‌اید می‌توانید سوالات خود را در زمینه تغذیه در قسمت نظرات از ما بپرسید.

اشتراک در:

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *