بررسی زمان برقراری رابطه جنسی بعد از کاشت مو

تا چند روز بعد از کاشت مو نباید رابطه داشت؟

رابطه جنسی بعد از کاشت مو یکی از سوالات رایج بین افرادی است که عمل کاشت مو انجام داده‌اند. اکثر مراجعه‌کنندگان از پرسیدن این سوال، امتناع می‌کنند و پس از انجام عمل دچار تردید بابت رابطه جنسی می‌شوند. رابطه جنسی بلافاصله پس از عمل کاشت مو عوارض‌هایی همچون عفونت، جا‌به‌جایی فولیکول‌های کاشت شده و سایر خطرات جانبی دارد؛ بنابراین انجام رابطه جنسی پس از عمل پیوند مو تا یک زمان مشخصی ممنوع است و پس از آن زمان بستگی به شرایط حال و فولیکول‌های مو دارد. در ادامه این مطلب به زمان مناسب رابطه جنسی پس از عمل و عوارض‌های رابطه بلافاصله پس از کاشت مو را شرح می‌دهیم تا اطلاعات کاملی در زمینه تا چند روز بعد از کاشت مو نباید رابطه داشت را کسب کنید. 

چند روز بعد از کاشت مو میتوان رابطه داشت؟

در پاسخ به سوال تا چند روز بعد از کاشت مو نباید رابطه داشت باید بگوییم که بر‌اساس نظر پزشکان رابطه جنسی تا 10 الی 15 روز پس از کاشت مو ترکیبی یا سایر روش‌های پیوند مو ممنوع است. 

البته بهتر است جواب قطعی این سوال را از پزشک دریافت کنید؛ زیرا پزشک بر‌اساس شرایط بدنی شما زمان مناسب انجام فعالیت جنسی پس از کاشت مو را توصیه می‌کند. ممکن است برخی از افراد با‌توجه به نوع کاشت و بدن بعد از 10 روز مجاز به رابطه جنسی باشند و برخی تا 15 روز از انجام این کار، صبر کنند. 

10 الی 15 روز بعد از کاشت مو، زمان مناسب انجام رابطه جنسی 

چرا تا چند وقت بعد از کاشت مو نباید رابطه داشت؟ 

به‌طور‌کلی بالا نرفتن فشار بعد از کاشت مو یکی از مهم‌ترین عوامل ممنوعیت روابط جنسی بعد از کاشت مو به روش fit یا سایر روش‌ها است. البته تنها رابطه جنسی باعث بالا رفتن فشار خون نمی‌شود، بلکه ورزش کردن، قهوه خوردن و سایر فعالیت‌های فیزیکی منجر‌به بالا رفتن فشار خون می‌شود. 

برقراری رابطه  بالا رفتن فشار خون موجب استرس، جا‌به‌جایی فولیکول‌ها، خطر عفونت و سایرعوارض‌ها می‌شود که در ادامه به بررسی این عوارض‌ها خواهیم پرداخت. 

انجام رابطه جنسی و استرس بعد از پیوند مو

استرس از مهم‌ترین عامل مخرب فولیکول‌های تازه کاشته شده در سر است. رابطه جنسی بعد از کاشت مو کف سر، باعث ایجاد استرس می‌شود و تاثیر منفی در رشد مو بعد از کاشت را تشدید می‌کند.

خطر عفونت موهای کاشته شده بعد از رابطه جنسی  

عفونت یکی از دشمنان اصلی برای کاشت مو در‌صورت رعایت نکردن نکات دستوری پزشک و برقراری رابطه جنسی است. داشتن رابطه جنسی بعد از کاشت مو، خطر عفونت در ناحیه کاشت به‌دلیل تعریق و تماس سر با اجسام افزایش می‌یابد. در‌صورت مبتلا شدن به عفونت، حتما به پزشک مراجعه نمایید و مشاوره کاشت مو و نکات مراقبتی برای بهبود را دریافت کنید. 

عفونت سر به‌علت برقراری رابطه جنسی بعد از کاشت 

تا چند روز بعد از کاشت مو نباید رابطه داشت؟ تعریق بیش‌از‌حد

رابطه جنسی جزو فعالیت‌های نسبتا سنگین محسوب می‌شود و بدن به‎علت افزایش تحرک و فعالیت، دچار تعریق همه نقاط بدن به‌خصوص سر می‌شود. تعریق باعث حساسیت و خارش پوست سر نیز خواهد شد که این موضوع منجر‌به کاهش روند رشد فولیکول‌ها خواهد شد. برای مشاهده نمونه کاشت ابرو و سر موفق حتما به کلینیک ما سر بزنید و مشاوره‌های مربوطه را دریافت نمایید. 

کاشت ناموفق به‌علت تعریق بیش‌از‌حد حین رابطه جنسی بعد از کاشت 

جا‌به‌جایی فولیکول‌ها؛ رابطه جنسی بعد از کاشت مو

فشار فیزیکی یا لمس شدید ناحیه کاشت می‌تواند باعث جا‌به‌جایی فولیکول‌های کاشته شده شود. این مشکل باعث کاهش تراکم مو در ناحیه کاشت شده و ظاهر نامطلوبی را ایجاد می‌کند؛ بنابراین خودداری از انجام فعالیت جنسی تا 15 روز، جزو مراقبت بعد از کاشت مو محسوب می‌شود. 

خونریزی و کاهش تراکم مو؛ برقراری رابطه جنسی بعد از کاشت مو 

آیا پس از کاشت مو باید در رابطه جنسی باید اقداماتی انجام داد؟

حتی پس از گذشت 10 الی 15 روز بعد از کاشت، باید در رابطه جنسی پس از کاشت مو مراقب باشید. اقدامات زیر را برای به حداقل رساندن آسیب به پیوند خود انجام دهید:

  • خودداری از دست زدن به سر یا گرفتن موهای شما حین رابطه جنسی 
  • اجتناب از فعالیت و رابطه شدید جنسی تا دو هفته 
  • هنگام در آوردن لباس مراقب باشید پیوند‌های سر را جا‌به‌جا نکنید، به‌خصوص اگر هنوز مقداری دلمه کاشت مو روی پوست سر شما باقی مانده است. 
  • سعی کنید از تعریق بیش‌از‌حد خودداری کنید، دمای اتاق را کنترل کنید و رابطه جنسی را به‌صورت آهسته انجام دهید. 

همچنین اگر در مورد پیوند موهای خود نگرانی دارید، مانند خونریزی یا علائم عفونت، تا زمانی که همچنان استرس دارید، پیشنهاد می‌شود رابطه جنسی را متوقف کنید. لازم است همه این نکات را رعایت کنید تا منجر‌به هدر رفتن هزینه‌های پرداختی شما نشود. 

البته اگر هنوز موهای‌تان را نکاشته اید و به‌دنبال یک مرکز با مناسب‌ترین قیمت کاشت مو در تهران هستید، کلینیک کاشت مو ایران فیت در اختیار شماست تا با پرداخت قیمت مناسب از جانب شما، کاشت موی پرتراکم به شما هدیه کند. 

دمای مناسب اتاق، نکته مهم برقراری رابطه بعد از کاشت مو

با رعایت نکات مراقبتی رابطه جنسی، نتایج مثبت از کاشت مو دریافت نمایید!

در این مقاله ما به شما گفتیم که تا چند روز بعد از کاشت مو نباید رابطه داشت و عوارض‌های رابطه جنسی بلافاصله بعد از عمل پیوند مو را بررسی کردیم. توصیه می‌شود از 10 الی 15 روز بسته به تشخیص پزشک از برقراری رابطه جنسی پس از جراحی کاشت مو پرهیز کنید. 

البته زمان برقراری رابطه به نوع کاشت و وضعیت سر و بدن شما بستگی دارد. اگر شما زود‌تر از زمان مشخص شده اقدام به رابطه جنسی کنید ممکن است به عوارض‌هایی همچون جا‌به‌جایی گرافت‌ها، خطر عفونت، حساسیت و خارش بیش‌از‌حد و حتی ریزش یا کاهش رشد مو دچار شوید. اگر شما بعد از کاشت مو این عوارض‌ها را تجربه کردید، نظرات و تجربه‌های خود را با ما درمیان بگذارید. 

اشتراک در:

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *