کاشت مو در چه سنی خوب است ؟

کاشت مو در چه سنی خوب است ؟

لیست مطالب

سن مناسب کاشت مو چقدر می باشد ؟

راه درمان ریزش مو در افراد زیر 21 سال چیست ؟ در برابر ریزش مو در جوانی چه باید کرد ؟

کاشت مو در چه سنی خوب است ؟

آیا کاشت مو برای افراد زیر 21 سال مناسب است ؟ داروهای ریزش مو برای چه افرادی مناسب است ؟

سن مناسب کاشت مو

عموما تصور بر این است که ریزش مو فقط در مردان مسن رخ می دهد، اما در مردان جوان تر نیز اتفاق می افتد. حتی آن هایی که هنوز به ۲۱ سالگی نرسیده اند.

از آنجایی که وقوع ریزش مو در سنین زیر ۲۱ سال انتظار نمی رود، بنابراین برای یک فرد ۱۵ تا ۲۰ ساله که متوجه ریزش موی خود می شود، می تواند یک شوک تلقی شود. اولین نشانه ی این مساله احتمالا نازک شدن موی ناحیه ی شقیقه ای قسمت پیشین خط مو، در بالای ابروها  در دو سمت ناحیه ی V شکل جلوی سر است. این مساله موجب ایجاد پیشانی بلند می شود. همچنین افراد جوان ممکن است متوجه افزایش ریزش مو به هنگام شانه کردن، برس کشیدن، دوش گرفتن و یا شامپو زدن سرشان شوند.

اگر پدر، مادر، عموها یا برادران بزرگتر این فرد جوان دارای الگوی ریزش مو هستند، نباید از این که  ژن ریزش مو برای او به ارث رسیده تعجب کند. افزون بر این که او یقینا از دیدن زود هنگام علائم این ژن به ارث رسیده خوشحال نمیشود.

ریزش مو قبل از سن ۲۱ سالگی می تواند برای فرد جوان بسیار آزار دهنده باشد. حتی اگر انتظار چنین ریزش مویی که مشابه دیگر اعضای مذکر خانواده است را داشته باشد. ریزش مو در این برهه ی زمانی آسیب پذیرزندگی که از نظر احساسی و روانی مهم است میتواند او را با ظاهری نامناسب، با جذابیت کم اجتماعی و شغلی رها کند. چنین شخصی می تواند طعمه مناسبی برای درمان های معجزه آسای گران و بی اثر تبلیغ شده در رسانه های مکتوب، تلویزیون و اینترنت باشد.

قبل کاشت مو ایران فیتنمونه کاشت مو ایران FIT
قبل کاشت موبعد از کاشت مو ایران FIT
قبل کاشت موکاشت مو
قبل از کاشت موکاشت مو
نمونه‌های قبل و بعد از کاشت مو ایران فیت
در صورت تمایل به تماشا نمونه‌کارهای بیشتر کاشت مو، ابرو، ریش جهت بررسی مدل‌های مختلف، خط‌رویش‌های مختلف متناسب با هر ویژگی ظاهری به گالری تصاویر ما رجوع کنید.

اگر شخصی که سنش زیر ۲۱ سال است شروع به از دست دادن مو کند باید چه کاری انجام دهد؟

اولین گام مناسب، مشاوره با یک پزشک متخصص ترمیم مو است که عضوی از انجمن بین المللی جراحی ترمیم مو (ISHRS) یا حداقل عضو انجمن متخصصین پوست ایران باشد. پزشک عضو این انجمن ها شخصی است حرفه ای و مجرب و مهم تر این که پیرو اصول اخلاقی ای است که باعث می شود احتیاجات بیمار جزو اولویت های پزشک باشد. ملاحظات اخلاقی  مخصوصا زمانی مهم است که بیمار آسیب پذیر، مضطرب و هنوز نابالغ است. نباید شخص نوجوان  که دچار ریزش مو است را وادار به تصمیم گیری در زمینه ی ترمیم مو مخصوصا جراحی کنیم. باید به او مشاوره و آموزش داد تا از اتخاذ هرگونه تصمیم عجولانه که به نفع او نیست جلوگیری شود.

اولین توصیه ی پزشک متخصص کاشت مو به فرد نوجوان که ریزش مو دارد این است که: “هول نشوید، من حال شما درک میکنم. ریزش مو با الگوی مردانه یک مساله ی ارثی و رایج است و ناراحتی شما  بابت این قضیه طبیعی است. ما به احتمال بسیار زیاد میتوانیم  در یافتن راهی متناسب با نیازهای شخص شما  موفق عمل کنیم.”

هنگامی که بیمار فردی نوجوان است، پزشک متخصص ترمیم مو باید بر حضور والدین یا قیم قانونی فرد در پروسه ی تصمیم گیری اصرار کند. ورود والدین یا قیم قانونی به مساله، سوالات و مشکلات مربوط به پاسخگویی قانونی را برطرف میکند و در تصمیم گیری آگاهانه به والدین یاری می رساند. حمایت کامل والدین در موفقیت هرگونه درمان ارائه شده به فرد نوجوان، حائز اهمیت است.

هیچ تجویزی نباید  قبل از تشخیص پزشک متخصص کاشت مو در مورد علت ریزش، صورت بگیرد. در حالی که عمده ترین علت ریزش مو در مردان همان ریزش موی با الگوی مردانه است، علت های دیگری نیز وجود دارد که باید لحاظ شده و احتمال آن تایید یا رد شود. درمان عجولانه  قبل از تشخیص پزشک می تواند غیر موثر و غیرسازنده باشد.

درخواست مشاوره تخصصی کاشت مو
در صورت تمایل به بهره‌مندی از مشاوره تخصصی کاشت مو به صورت رایگان، این امکان را دارید نوبت خود را برای مشاوره آنلاین و غیرحضوری یا به‌صورت مشاوره حضوری ثبت کنید

درمان ریزش مو در جوانی

اولین هدف پزشک این است که بیمار را در جریان علت، نحوه ی پیشروی و اثرات طولانی مدت ریزش مو و همچنین درمان آن قرار دهد.از آنجایی که کاشت مو از اقبال عمومی زیادی به دلیل روشی موفق در ترمیم مو برخوردار است، افراد جوان ممکن است این گزینه را به عنوان اولین انتخاب برای درمان، پیش روی خود ببینند. البته باید اشاره کرد که اکثر پزشکان متخصص  پیشرو در زمینه ی ترمیم مو، کاشت را گزینه ی خوبی برای اکثر افراد زیر ۲۱ سال نمیدانند.

کاشت مو به ندرت برای افراد زیر ۲۱ سال آن هم در صورتی که خصوصیات شخص بیمار اجازه دهد به عنوان گزینه ی درمانی در نظر گرفته می شود. کاشت مو شاید گزینه ی ترمیمی مناسبی برای افراد جوان نباشد. زیرا از میان علل گوناگون:

  • الگو و پیشروی ریزش مو معمولا در این سن کاملا آشکار نشده است.
  • کاشت مو که به این زودی انجام گرفته ممکن است در سنین بالاتر که در آن الگو و پیشروی ریزش مو آشکارتر می شود، مطلوب و مورد قبول واقع نشود.
  • طراحی الگوی طبیعی و مناسب برای سال های آینده ی زندگی در طی روند جراحی سخت است.
  • همین که کاشت مو صورت بگیرد، جراحی های دیگری نیز در آینده برای حفظ ظاهر طبیعی مورد نیاز خواهد بود.
  • نتایج نامناسب کاشت مو که در سنین پایین انجام میشود باید با جراحی های بعدی اصلاح شود.
  • حتی با راهنمایی والدین بازهم برای فرد نوجوان سخت است که تصمیم آگاهانه و پخته ای در رابطه با این نوع از جراحی های گزینشی اتخاذ کند.

در نهایت ممکن است کاشت مو بهترین راه درمان ریزش موی بیمار باشد. درمان موقتی که معمولا توسط پزشک متخصص در زمینه ترمیم مو تجویز میشود، درمانی غیر جراحی است که همان ماینوکسیدیل (Rogaine) و فینستراید(Finestride) میباشد که تنها داروهای ترمیمی مورد تایید سازمان غذا و دارو در آمریکا هستند. همچنین تاثیرگذاری موفق آن ها در ترمیم مو به صورت علمی به اثبات رسیده است.

ماینوکسیدیل و فینستراید موجب کاهش ریزش مو شده و با افزایش حجم فولیکول موهای نازک و مینیاتوری، ظاهر پرپشت تری به آنها بدهد. کاهش سرعت پیشروی ریزش مو قبل و بعد از ۲۱ سالگی فرصت مناسبی را برای  کاشت موفقیت آمیز مو در آینده ایجاد میکند.

 در برخی موارد خاص، پزشک متخصص پیوند مو برای بهبودی فوری ممکن است اقدام به عمل جراحی موی جلوی سر در محدوده ی کوچکی از ناحیه ی شقیقه ای کند. فقط در موارد بسیار نادر ممکن است که پزشک پیوند مو، درمانی سنگین با کاشت مو را پیشنهاد دهد.

هزینه ی مشاوره با پزشک متخصص پیوند مو ممکن است کمتر از هزینه ی چندین محصول غیرموثر درمانی معجزه آسا باشد که از فروشگاه های اینترنتی، تلویزیون، رادیو و یا رسانه های مکتوب تبلیغ شده و شما خریده اید. توصیه ی تخصصی و حمایت پزشک عضو ISHRS و انجمن پوست و مو ایران برای شخصی که به واسطه ی ریزش موی زودهنگام، حس ویران شدگی دارد بسیار با ارزش است.

کلینیک فوق تخصصی کاشت مو ایران FIT

سوالات متداول

چه سنی برای کاشت مو ایده آل است؟

به طور کلی، اکثر متخصصان کاشت مو توافق دارند که سن ایده آل برای انجام عمل کاشت مو بین ۳۰ تا ۴۰ سالگی است. عمل کاشت موی طبیعی در این سن، نتایج مطلوب تری به همراه خواهد داشت.

حداقل سن مناسب برای کاشت مو چقدر است؟

به عنوان یک قاعده کلی، گفته می‌شود که حداقل سن مناسب برای کاشت مو ۳۰ سال است. چون در اکثر موارد ریزش مو در سنین کمتر از سی سال تثبیت نشده است. در صورتی که فرد کمتر از سی سال بخواهد کاشت مو انجام دهد حتما باید پزشک متخصص تثبیت شدن ریزش موهای وی را تایید کرده باشد.

آیا می توان بعد از 50 سالگی کاشت مو انجام داد؟

بله معمولا گفته می‌شود که تا سن ۶۵ سالگی می‌توان کاشت مو انجام داد. هرچند سن ایده آل برای انجام عمل کاشت مو بین 30 تا 40 سالگی است.

روند ریزش مو و طاسی در آقایان از چه سنی متوقف می‌شود؟

مراحل پیشرفت ریزش مو در افراد مختلف با یکدیگر متفاوت است. اما در اکثر موارد انتظار می‌رود که در سنین 30-35 سالگی ریزش مو کند شده و به تدریج تثبیت شود.

حداکثر سن مناسب برای کاشت مو چقدر است؟

معمولا گفته می‌شود که تا سن ۶۵ سالگی می‌توان کاشت مو انجام داد. هرچند سن ایده آل برای انجام عمل کاشت مو بین 30 تا 40 سالگی است.

پرسش و پاسخ ایران فیت
با مراجعه به صفحه پرسش و پاسخ ایران فیت، سوالات متداول متقضیان به همراه پاسخ تخصصی تیم پزشکی ما را مطالعه کنید، در صورت نیافتن پرسش و پاسخ مدنظرتان آن را با ما در میان بگذارید.
0 0 امتیازات
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
تماس با ایرانFIT
0
نظرات شما ارزشمند است، آن را با ما به اشتراک بگذارید.x