توصیه های بعد از کاشت مو

توصیه های بعد از کاشت مو

لیست مطالب

بعد از کاشت مو شما باید توصیه هایی را رعایت کنید که تاثیر بسزایی در موفقیت عمل کاشت موی شما خواهند داشت. در این مقاله توصیه های بعد کاشت مو هم به صورت ویدئو و هم به صورت متنی به صورت کامل شرح داده شده است.

حقیقتی تلخ در مورد ریزش مو این است که نیمی از موهای مردان حتی قبل از دیده شدن از بین می روند. در واقع شما به مدت بسیار طولانی ریزش مو دارید بدون اینکه حتی از آن مطلع شوید، و برای جلوگیری از ریزش مو کاری انجام دهید. با این اوصاف، چکار میتوان کرد؟ حقیقت تلخ این است که تقریبا هیچ کار مثبتی نمی توان انجام داد، یا به عبارت بهتر هیچ راه بازگشت موهای از دست رفته که 100 درصد تضمین شده باشد وجود ندارد.

راه هایی برای خلاصی از طاسی و برگشت زیبایی چهره وجود دارد. یکی از این راه ها کاشت مو می باشد. کاشت مو قطعی ترین راه برگشت موهای از دست رفته می باشد. برداشت فولیکول های مو از ناحیه ای که در برابر ریزش مو مقاوم هستند (بانک مو) و کاشت آنها در نواحی بدون مو یا طاس سر تعریف ساده ای از کاشت مو است. در واقع با پخش موهای دارای مقاومت در برابر ریزش در نواحی مختلف سر زیبایی دوباره را به چهره برگرداند.

در مورد هزینه کاشت مو اطلاعاتی دارید؟

توصیه های بعد از کاشت مو

بعد از کاشت مو مواردی است که باید رعایت کرد. رعایت نکردن این موارد باعث شده موفقیت عمل کاشت مو تحت تاثیر قرار بگیرد. در زیر برخی از این موارد را ذکر می کنیم :

مراقبت از اسکارهای احتمالی

حتی اگر با بهترین روش کاشت مو انجام داده اید، در بهترین کلینیک کاشت مو جراحی کاشت مو را انجام داده باشید، به هر حال اندکی اسکار (جای زخم) ناگزیر باقی میماند. نه خیلی زیاد ولی به اندازه ای که روزهای اول بعد از عمل قابل مشاهده باشد، این اسکار ها وجود خواهد داشت. در نتیجه زمانی که منتظر رشد مجدد فولیکول های مو هستید، انجام دادن اقداماتی درمانی جهت کاهش آن ها ضروری است.

مهمترین مسئله ای که اینجا لازم به توضیح دانستیم، عدم خارش پوست سر است. به هیچ وجه بعد از عمل کاشت مو پوست سر خود را لمس نکنید، چرا که ممکن است باعث خروج برخی از فولیکول های مو از سر خود شوید.

فعالیت فیزیکی زیاد ممنوع

حتما پزشک کاشت مو، بعد از عمل این نکته که نباید در نور خورشید فعالیت فیزیکی داشته باشید را گوش زد خواهد کرد، اما نکته مهمتر این است که هرگونه فعالیت ورزشی یا فیزیکی که منجر به عرق کردن شود ممنوع است. عرق کردن مخصوصا در ناحیه سر خطر عفونت در ناحیه کاشت مو را به شدت افزایش می دهد.

از محیط های مرطوب و دارای بخار آب مخصوصا سونا هم به شدت دوری کنید.

نحوه خوابیدن بعد از کاشت مو

در طول چهار روز اول بعد از کاشت مو در وضعیت 30 درجه بخوابید (یعنی 2 بالش زیر سر قرار دهید) تا احتمال تورم بعد از کاشت مو کمتر شود، کمپرس یخ 2 شب اول در ناحیه پیشانی تا قبل از خواب توصیه می شود خم کردن سر به پایین نظیر سجده نماز و بستن بند کفش ممنوع است.

قبل کاشت مو ایران فیتنمونه کاشت مو ایران FIT
قبل کاشت موبعد از کاشت مو ایران FIT
قبل کاشت موکاشت مو
قبل از کاشت موکاشت مو
نمونه‌های قبل و بعد از کاشت مو ایران فیت
در صورت تمایل به تماشا نمونه‌کارهای بیشتر کاشت مو، ابرو، ریش جهت بررسی مدل‌های مختلف، خط‌رویش‌های مختلف متناسب با هر ویژگی ظاهری به گالری تصاویر ما رجوع کنید.

دلمه های بعد از کاشت مو

دلمه های اطراف موهای پیوند شده به هیچ عنوان نباید دستکاری شود؛ کشیدن موهای کاشته شده یا دستکاری کردن دلمه و پوسته ها ممنوع است. از روز بعد از کاشت مو، پس از برداشته شدن پانسمان، حداقل روزی 2 بار سرشسته شود. برای آبکشی به آرامی با یک ظرف روی سر آب ولرم ریخته شود. در فواصل شستشوها ناحیه کاشت باید روزی چندبار با اسپری آب پاش رطوبت رسانی شود، 2 روز اول با سرم نمکی تجویز شده روزی 3 تا 5 بار و از روز سوم با آب معمولی این کار انجام شود.

شستشو بعد از کاشت مو

تا دو هفته استفاده از دوش مستقیم و دست کشیدن روی سر و خشک کردن سر با حوله ممنوع است. باید اجازه دهید ناحیه کاشت خود به خود خشک شود. پس از 2 هفته استفاده از دوش دستی با فشار آب کم و دست کشیدن روی سر به آرامی و در یک جهت بلامانع است. پس از حذف دَلَمه ها در ناحیه کاشت، شستشوی ناحیه برداشت در پشت سر از ابتدا با شامپو مخصوص بعد از کاشت مو و مالش ملایم انجام شود. حرکات چرخشی و ماساژ سر تا یک ماه ممنوع است.

درخواست مشاوره تخصصی کاشت مو
در صورت تمایل به بهره‌مندی از مشاوره تخصصی کاشت مو به صورت رایگان، این امکان را دارین نوبت خود را برای مشاوره آنلاین و غیرحضوری یا به‌صورت مشاوره حضوری ثبت کنید

چند نکته بسیار مهم

  • پوست سر خود را در طول مرحله بهبودی همان طور که آموزش داده شده است تمیز نگه دارید.
  • داروهای خود را طبق دستور العمل پزشک متخصص خود مصرف کنید، زیاده روی و فراموشی در مصرف باعث نتیجه برعکس خواهد شد. به رشد یا عدم رشد موهای خود در زمان مصرف داروها توجهی نکنید.
  • حمام پر بخار از دو روز بعد از کاشت مو توصیه می شود.( سونای بخار تا یک هفته ممنوع است.)
  • پس از یک هفته به علت شروع شدن ریزش موهای کاشته شده، وجود مو در دلمه های جدا شده از سر طبیعی می باشد.
  • پس از یک ماه استفاده از هر نوع شامپویی بلامانع است. انجام ورزش های سنگین تا یک ماه بعد از کاشت مو ممنوع است.
  • ضربه به سر در ورزش های رزمی، فوتبال و … و شیرجه حرفه ای در آب تا 2 ماه نباید صورت پذیرد.
  • هیچکدام از داروهای تجویزی این مرکز نیاز به تکرار ندارند.
  • جهت حفظ موهای قبلی خود بیمار، در صورت صلاحدید پزشک، استفاده از محلول 5 درصد ماینوکسیدیل روزی 1 بار و هر بار یک سی سی از ماه دوم بعد از کاشت مو شروع می شود. رنگ کردن، اصلاح کردن، ماشین کردن و تیغ زدن سر پس از یک ماه بلامانع می باشد.

خلاصه مراقبت‌ های بعد از کاشت مو

مراقبت های بعد از کاشت مو هرچه بهتر انجام شود، به تسریع روند بهبود و جلوگیری از آسیب‌های احتمالی کمک می‌کند. با توجه به آنچه تا اینجا گفته شد مراقبتهای بعد از کاشت مو به طور خلاصه شامل:

 مراقبت از اسکارهای احتمالی، محدود کردن ورزش و فعالیت های فیزیکی با هدف جلوگیری از تعریق سر، خوابیدن در وضعیت 30 درجه و استفاده از کمپرس آب یخ، خم نکردن سر( در سجده نماز و برای بستن بند کفش)، شست و شوی به موقع و رطوبت رسانی به پوست سر، دستکاری نکردن پوسته‌ها و دلمه‌ها می‌باشد. با انجام صحیح و به موقع مراقبت های بعد از کاشت مو، احتمال موفقیت عمل کاشت و پیوند موی خود را افزایش خواهید داد و از عفونت‌ها و عوارض احتمالی جلوگیری خواهید کرد.

این فقط چند راهنمایی برای کمک به روند ترمیم مو است، اینکه عمل برای مردان انجام شده یا زنان فرقی ندارد. ما خوشحال می شویم حتی اگر در کلینیک فوق تخصصی کاشت و پیوند موی ایران FIT تحت عمل جراحی قرار نگرفته اید برای دریافت راهنمایی با ما تماس بگیرید.

با صفحات پرسش و پاسخ و تماس با ما می توانید سوالات خود را پرسیده و در اسرع وقت پاسخ سوال خود را از پزشک متخصص کاشت مو را دریافت دارید.

بعد از کاشت مو چکار کنیم؟

بعد از کاشت مو لازم است تا مراقبت‌های بعد کاشت را به دقت انجام دهید. همچنین می توانید مطلبی که در خصوص مراقبت های بعد از کاشت مو آماده کردیم، مطالعه بفرمایید.

آیا بعد از کاشت مو می‌توان از کلاه استفاده کرد؟

به شما توصیه می‌کنیم که در هفته‌های اول بعد از کاشت مو ترجیحا از کلاه استفاده نکنید چون فولیکول‌های کاشته شده مو هنوز ضعیف هستند و نباید فشار روی آن‌ها وارد شود. در صورتی که به استفاده از کلاه اصرار دارید باید از کلاه‌های گشاد و سبک استفاده کنید تا فشار وارده روی فولیکول‌ها حداقل باشد. همچنین دقت داشته باشید که کلاه را به صورت روزانه بشویید و ضدعفونی کنید.

کلینیک فوق تخصصی کاشت مو ایران FIT
پرسش و پاسخ ایران فیت
با مراجعه به صفحه پرسش و پاسخ ایران فیت، سوالات متداول متقضیان به همراه پاسخ تخصصی تیم پزشکی ما را مطالعه کنید، در صورت نیافتن پرسش و پاسخ مدنظرتان آن را با ما در میان بگذارید.
4.1 22 امتیازات
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

47 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین کامنت با بیشترین رای
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments

برادرم کاشت کرده بود یه فیلم براش فرستاده بودید برای ابرو هم فیلم دارید ؟

بعد از کاشت مو چند وقت یه بار باید اونجا بیام ؟ چون من میرم احتمالا 6 ماه دیگه

بعد از کاشت مو چه مدت زمانی باید مراقبت کرد ؟ چقدر بعد کاشت مو میشه سر کار رفت ؟

سلام
توصیه های بعد از کاشت مو صوتی یا تصویری ندارید ؟

در توصیه های بعد از کاشت مو گفته نشده قرص هایی که دادید چطور مصرف شود میشه ایمیل کنید ؟

من ۱۲ روز پیش کاشت کردم یه فیلم توصیه های بعد از کاشت مو فرستادید اما گوشی من فیلم باز نکرد
میتونم هفتگی حضوری بیام توصیه بعد از کاشت برام هفتگی توضیح بدید ؟
عکس های بعد از‌ کاشت مو خودم و عموم میفرستم در سایت بزارید
ممنون

گفتید بعد از کاشت مو باید رو به بالا خوابید اما من نمیتونم اصلا تاق باز بخوابم
و من یک ماه دیگر یه پرواز به مدت ۱۴ ساعت دارم و احتمالا نتوانم تمامی توصیه های بعد از کاشت مو انجام بدم مثل شستشو بعد از کاشت مو
مشکلی پیش نمیاد ؟

خسته نباشید
من قصد کاشت مو‌ دارم احتمالا اردیبهشت مزاحمتون بشم
ولی مشکلی که دارم اینه هیچ دارویی بعد از کاشت مو نمیخوام مصرف کنم و خیلی از توصیه های بعد از کاشت مو شما رو نمیتونم انجام بدم
این مشکلی به وجود میاره ؟ بعد از عمل حتما نیاز به دارو های بعد از کاشت مو دارم ؟
ممنون

خسته نباشید
توصیه های بعد از کاشت مو خانم ها هم همین هست ؟
در صفحه گالری شما هیچ عکسی از کاشت مو خانم ها ندیدم
https://iranfit.com/%d8%aa%d8%b5%d8%a7%d9%88%db%8c%d8%b1-%da%a9%d8%a7%d8%b4%d8%aa-%d9%85%d9%88
به جز این صفحه نمونه کارهای دیگه ندارید ؟
خانم ها کاشت مو انجام نمیدن ؟

من خیلی به توصیه های بعد از کاشت مو شما حساس بودم هنوز اطلاعات کامل دارم از قبل
عوض شده مثل روش های کاشت مو یا مثل قبل هستش ؟

توصیه های بعد از کاشت مو جالب بود
ممنون

دوستم پیش شما کاشت کو انجام داده و بسیار از کاشت مو شما راضی بودن.فقط سوال من اینکه مراقب های بعد از کاشت سخت هست؟و کاشت مو شما ضمانت داره ؟

دارو قبل از کاشت هم نیازهست ؟ من تقریبا 6 سال ماینوکسیدیل استفاده کردم باید قطع کنم ؟
در توصیه های بعد از کاشت مو گفتین ماینوکسیدیل باید استفاده بشه

با احترام
بعد از کاشت مو نیاز به استراحت در منزل هست ؟
این توصیه های بعد از کاشت مو تا چند وقت نیاز به انجام دارد ؟

در روش بدون جراحی کاشت مو مثل روش fue یا روش sut و این ها گفتین اسکار باقی نمیماند
کاشت ابرو به روش جراحی انجام میشه فقط ؟
اسکار باقی میمونه ؟

کاشت مو مصنوعی هم این توصیه ها رو داره ؟

توصیه های بعد از کاشت مو به چه صورت هستند ؟
در شهر خودم میشه این توصیه ها را انجام داد ؟

اگر دکتر به ما توصیه های بعد از کاشت مو کرد و ما یادمان رفت یا دکتر یادش رفت بگه چکار باید کرد؟

در ‌کاشت مو به روش فولیکولاریونیت دیگه توصیه های بعد از کاشت مو نیاز نیست ؟ چون گفتین بدو‌ن جراحی هستش

سلام چند روز بعد از کاشت استفاده از دخانیات بلامانع میباشد؟

سلام من در یک کلینیک در شهرستان کاشت مو انجام دادم، گاهی اوقات از جایی که موها رو کاشتن خون میاد. آیا این مورد طبیعیه؟

رضا عزیز سلام
ممنون از اینکه با ما در ارتباط هستی. خون آمدن از محل کاشت مو اصلا طبیعی نیست. مدت زمانی که از کاشت موی شما گذشته چقدر هست؟ آیا محلی که کاشت مو انجام شده ضربه خورده یا خارش دادید؟ اگر نکاتی که در خصوص مراقبت بعد از کاشت مو اعلام شده، انجام دادید و کماکان خونریزی از محل کاشت مو دارید، به کلینیک مربوطه مراجعه کنید یا با مشاوران کلینیک ایران فیت جهت بررسی سریعتر در تماس باشید.

سلام تا چند روز بعد از کاشت نباید رابطه زناشویی داشت؟

محمد عزیز سلام ممنون از اینکه سوالت رو با ما مطرح کردی.
با توجه به اینکه حین رابطه زناشویی به دلیل ایجاد فشار، احتمال آسیب دیدن گرافت مو و وارد شدن ضربه به آن ها زیاد است، محل کاشت مو زخم شده و دچار خونریزی می شود. ضمن اینکه گرافت ها حساس هستند و و در روزهای ابتدایی بعد از جراحی کاشت مو، هرگونه فشار و ضربه به موها، باعث از رفتن پیوندها می شود، توصیه میشه تا 2 هفته بعد از عمل کاشت مو، از فعالیت جنسی خودداری کنید.
اگر باز هم سوالی دارید، در بخش نظرات یا مشاوره آنلاین کاشت مو در خدمت شما هستیم.

این که در مورد مراقبت بعد از کاشت مو توضیح دادید خیلی عالیه. واقعاً رعایت کردن موارد بعد از کاشت مو خیلی مهمه و باید جدی گرفته بشه. این همه هزینه و وقت گذاشتن برای کاشت مو، بخاطر رعایت نکردن مراقبت های بعد کاشت مو یهو میبینی به فنا میره. بازم ممنون بابت قلم خوبتون.

محمدرضا عزیز سلام.
دقیقاً به نکته خیلی خوبی اشاره کردید. نگهداری بعد از کاشت مو بسیار مهم هست بنابراین مراقبتهای بعد از کاشت مو رو باید جدی گرفت. خوشحال میشیم بتونیم پاسخگوی سوالات شما غزیزان باشیم.

سلام وقت بخیر
بنده در شهرستان و کلینیک دیگری کاشت مو انجام دادم اما توصیه های بعد از کاشت مو متفاوتی دریافت کردم به طور مثال شستشوی ناحیه کاشته شده تا ده روز ممنوع شده و مصرف داروهای کاشت از روز دهم شروع میشه و این توصیه ها با اطلاعات تمام سایت های کاشت مو متفاوته ممنون میشم اگر راهنماییم کنید با تشکر

محمد عزیز سلام
ممنونیم که کلینیک کاشت مو ایران فیت رو برای راهنمایی انتخاب کردی.
اطلاعاتی که در این صفحه مطالعه فرمودید مطابق آخرین نکات پزشکی روز دنیا گردآوری شده و کامل و دقیق با تأیید پزشکان کلینیک کاشت و پیوند مو ایران فیت درج شده. اطلاعی از نحوه کاشت مو شما و پزشک مشاور شما نداریم، اما اگر در این خصوص شک و شُبهه ای دارید، از طریق تماس تلفنی یا واتس اپ با مشاوران ما در ارتباط باشید تا راهنمایی لازم رو به شما انجام بدن.

تماس با ایرانFIT
47
0
نظرات شما ارزشمند است، آن را با ما به اشتراک بگذارید.x