کاشت مو ترکیبی

کاشت مو به روش ترکیبی

لیست مطالب

کاشت مو به روش ترکیبی روشی نوین در کاشت مو می باشد که از ترکیب دو روش FIT و FUT برای به دست آوردن نتیجه بهتر استفاده می شود. در روش ترکیبی تعداد گرافت بیشتری از مو کاشته می شود تا تراکم بیشتری بوجود آورد. در روش کاشت مو ترکیبی اصولا اگر پزشک متخصص شما تجربه کافی داشته باشد، اثری از انجام عمل باقی نخواهد ماند.

به دلیل ترکیب دو روش در این عمل، بیشترین تعداد تار مو در کمترین زمان ممکن کاشته می شود و از بانک موی شخص متقاضی کاشت مو نهایت استفاده را می بریم.

این روش کاشت مو در مواقعی که سطح طاسی فرد متقاضی زیاد است استفاده می شود. به دلیل اینکه گرافت زیادی در این روش از بانک موی افراد برداشته می شود، حرفه ای بودن تیم کاشت برای اعمل بهترین نتیجه کاشت مو بسیار مهم است. چرا که در صورت عدم حصول نتیجه دلخواه احتمال ترمیم به دلیل ضعیف شدن بیش از حد بانک مو بسیار کم است.

در کاشت مو به روش ترکیبی باید به عمق و زاویه کاشت توجه کرد تا بهترین نتیجه را بگیریم. در این روش گرافت های تک مویی باید در قسمت جلویی سر کاشته شوند و گرفت های چند مویی در قسمتهای وسطی سر کاشته شود.

کاشت مو به روش ترکیبی چگونه است؟

در روش کاشت مو FUT جهت اینکه تعداد تارهای زیادی کاشته شود، نیاز است شکاف پهنی از پشت سر شخص بیمار برداشته شود. این برش عریض باعث ایجاد اسکار زشتی خواهد شد که تا آخر عمر باقی خواهد ماند. این مسئله باعث ایجاد ناراحتی بیمار و همچنین ناراحتی وجدان پزشک می شود. از یک طرف دیگر افرادی که سطح طاسی بالایی دارند اگر قرار باشد تنها با روش کاشت مویی که نیاز به جراحی ندارد یعنی روش بدون جراحی FIT  تعداد تار موی زیادی کاشته شود مشکلی که فرد دچار آن میشود کم پشتی واضح و ناپسند پشت سر شخص است. متخصصان ما برای حل این مشکل به شما راه حل درمان و کاشت موی ترکیبی اف آی تی و اف یو تی را پشنهاد می کنند.

همیشه افرادی که دچار ریزش مو و طاسی در منطقه وسیعی از سر خود هستند برای کاشت مو مراجعه می کنند. برای پوشاندن این مناطق به تعداد بسیار زیادی گرافت مو نیاز داریم اما در روش کاشت مو FUT یا روش FIT به تنهایی این امر قابل انجام نیست.

یعنی بدست آوردن این میزان از گرافت در یک روش کاشت موی نام برده شدنی نیست. به همین دلیل برای این افراد از ترکیب هر دو روش FUT و FIT برای بدست آوردن مقدار گرافت مورد نیاز و در نتیجه ایجاد بیشترین تراکم موهای کاشته شده و پوشش دادن حداکثری منطقه طاسی استفاده می شود. در این روش اول یک مرحله روش FUT اجرایی میشود و سپس در همان روز یا حداکثر تا چند روز آینده یک مرحله FIT نیز انجام خواهد شد.

تعداد کاشت گرافت در کاشت موی ترکیبی:

در روش ترکیبی کاشت ۳۰۰۰ الی ۳۵۰۰ گرافت یعنی ۷۰۰۰ الی ۹۰۰۰ تار مو از پشت سر برداشته و کاشته می شود. در کسانی که دارای بانک موی پرپشت و عالی هستند می توان ۳۵۰۰ الی۴۰۰۰ گرافت از پشت سر فرد برداشت کرد. میزان انعطاف پذیری پوست و متسع بودن پوست ناحیه اهدا کننده در پشت سر میتواند یکی از علت های تعداد گرافت ها باشد.

مزیت روش کاشت موی ترکیبی:

افزایش ۳۰درصدی در حجم تراکم مو بیمار بعد از کاشت مو را میتوان یکی از مزیت های این نوع کاشت مو نام برد.

کاشت مو با تراکم بالا و حجم عالی رضایت بیمار و آسوده خاطر بودن پزشک را به همراه دارد که این نوع کاشت ترکیبی این امر را اجرایی کرده است.

قبل کاشت مو ایران فیتنمونه کاشت مو ایران FIT
قبل کاشت موبعد از کاشت مو ایران FIT
قبل کاشت موکاشت مو
قبل از کاشت موکاشت مو
نمونه‌های قبل و بعد از کاشت مو ایران فیت
در صورت تمایل به تماشا نمونه‌کارهای بیشتر کاشت مو، ابرو، ریش جهت بررسی مدل‌های مختلف، خط‌رویش‌های مختلف متناسب با هر ویژگی ظاهری به گالری تصاویر ما رجوع کنید.

کاندیدای مناسب کاشت مو به روش ترکیبی

1. هر جا که برای درمان الگوی طاسی پیشرفته به بیش از 4000 گرافت نیاز باشد، به بیمار توصیه می‌شود که از کاشت مو به روش ترکیبی استفاده کنند چراکه گرافت‌های به دست آمده از آن، از گرافت‌هایی که هرکدام از روش‌های FIT یا FUT به تنهایی به جراح کاشت مو می‌دهند، بیشتر است.

2. در مورد انجام دادن هیچ‌کدام از روش‌های FIT و FUT هیچ مشکلی نداشته باشد، مثلاً از تراشیدن سر ناراضی نباشد.

3. حداقل بانک موی پشت سر را داشته باشد تا هم بتوان 2 سانتیمتر از پشت سر را برداشت وهم مقداری باقی بماند که بتوان با FIT آن را برداشت کرد به عبارتی بانک موی پشت سر حداقل 7 تا 10 سانتیمتر باشد.

4. بیماران سالخورده‌ای که نمی‌توانند به مدت یک ساعت بی‌وقفه روی شکمشان دراز بکشند، بیماران آسمی یا بسیار چاق.

5. روش ترکیبی روش مناسبی می‌باشد، به شرط آنکه کاندید آن به‌خوبی انتخاب شود مثلاً برای بیماری که فقط شقیقه‌ها خالی است روش ترکیبی بی‌معنی می‌باشد زیرا هرکدام از دو روش FIT یا FUT به تنهایی همان کار را انجام می‌دهد. یا بیماری که ارتفاع بانک موی پشت سر حدود 5 سانتی‌متر می‌باشد روش ترکیبی فقط بانک موی پشت سر بیمار را خراب می‌کند و شانس انجام دو FUT با فاصله یک سال را که مناسب‌ترین انتخاب برای این بیماراست را از بیمار می‌گیرد.

از آنجا که تنها تعداد کمی از متخصصین، تجربه انجام روش ترکیبی کاشت مو را دارند، فقط از طریق مشاوره حضوری با متخصصان ما می‌توان تعیین کرد که آیا شما کاندیدای مناسبی برای این روش هستید یا خیر. با این توصیف،‌ اگر مایل به استفاده از این روش یا هر یک از روش‌های دیگر کاشت مو هستید، لطفاً همین امروز برای تعیین نوبت ویزیت با ما تماس بگیرید یا از فرم مشاوره کاشت مو ما استفاده کنید.

معایب و مزایای کاشت مو به روش ترکیبی

مزایای کاشت مو به روش ترکیبی

  • قابل اطمینان‌ترین و به‌صرفه‌ترین روش برای جراحی کاشت موی وسیع و فوق وسیع.
  • صرف کمترین زمان (بسته به کیفیت ناحیه اهداکننده، برداشت هر تعداد گرافتی 15 تا 20 دقیقه طول می‌کشد).
  • برداشت گرافت به تعداد زیاد، یعنی 1500 تا 4500 عدد (که معادل 3000 تا 9000 فولیکول یا تار مو است)، با استفاده از کاشت مو به روش ترکیبی امکان‌پذیر می‌باشد.

معایب کاشت مو به روش ترکیبی

  • تنها عیب روش FUT تشکیل جای زخم است. البته با کاشت تعدادی تار مو روی جای زخم، می‌توان این مشکل را هم حل کرد.

درخواست مشاوره تخصصی کاشت مو
در صورت تمایل به بهره‌مندی از مشاوره تخصصی کاشت مو به صورت رایگان، این امکان را دارین نوبت خود را برای مشاوره آنلاین و غیرحضوری یا به‌صورت مشاوره حضوری ثبت کنید

کدام پزشک برای انجام کاشت مو به روش ترکیبی قابل اعتماد است؟

پزشکی می‌تواند روش ترکیبی را انجام دهد که مهارت کامل در انجام هر دو روش FIT و FUT را داشته باشد. هر دو روش را به‌صورت کامل بشناسد و عوارض و مشکلات هر دو روش را به‌صورت کامل بداند. سابقه چندین ساله در کاشت مو با هر دو روش داشته باشد؛ و نتایج بیماران قبلی FUT و FIT  خود را دیده باشد تا بتواند این دو روش FUT+FIT (روش ترکیبی) را در یک سر انجام دهد.

پزشک مزبور باید در روش FUT مهارت کامل داشته باشد تا جای زخم حاصل از FUT پهن نشود زیرا پوشش دادن جای زخم پهن در روش ترکیبی سخت‌تر می‌باشد و احتمال دیده شدن آن به دلیل خالی شدن موهای اطراف با FIT بیشتر از روش FUT تنها می‌باشد. در ضمن باید جراحی با ظرافت انجام شده باشد و به فولیکول‌های اطراف آسیب نرسیده باشد و نیز جهت آن‌ها تغییر نیافته باشد تا به‌آسانی بتوان با روش FIT اطراف آن‌ها را برداشت.
پزشک کاشت مو می‌بایست روش FIT را کامل بشناسد و بداند تا چه حد می‌تواند پشت سر بیمار را با FIT خالی کند تا کم‌پشتی واضح در سری که جای زخم FUT نیز خواهد داشت، ایجاد نشود.

و در آخر جراح کاشت مو می‌بایست با تکنیک روش ترکیبی نیز آشنایی کامل داشته باشد تا بتواند روش ترکیبی را برای بیمار انجام دهد و مقدار زیادی مو برداشت و کاشت کند با سه شرط اصلی زیر:

  1. به بیمار صدمه نزند.
  2. پوشش کافی برای پنهان کردن جای زخم FUT باقی بگذارد.
  3. شانس انجام برداشت بعدی را از بیمار نگیرد.
کلینیک فوق تخصصی کاشت مو ایران FIT
پرسش و پاسخ ایران فیت
با مراجعه به صفحه پرسش و پاسخ ایران فیت، سوالات متداول متقضیان به همراه پاسخ تخصصی تیم پزشکی ما را مطالعه کنید، در صورت نیافتن پرسش و پاسخ مدنظرتان آن را با ما در میان بگذارید.

نظرات شما :

5 1 امتیاز
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

4 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین کامنت با بیشترین رای
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments

اینطور که متوجه شدم در روش ترکیبی تراکم بالاتری در کاشت مو میدهد ولی شما روش فولیکولاریونیت رو پیشنهاد دادید
میتونم بپرسم چرا ؟

من اکثر دوستام کاشت مو انجام دادن پیش شما و خودمم فردا نوبت کاشت مو ترکیبی دارم و تمام دوستانم از کاشت مو شما راضی بودن

تماس با ایرانFIT
4
0
نظرات شما ارزشمند است، آن را با ما به اشتراک بگذارید.x