کاشت ابرو حرفه ای

کاشت ابرو حرفه ای

لیست مطالب

ابروها یکی مهم‌ترین ارکان زیبایی صورت ما هستند. برخی از افراد به طور خدادادی ابروهای پرپشتی دارند ولی همه‌ی ما از این موهبت برخوردار نیستیم. به علاوه بیماری‌های اکتسابی و ژنتیکی نیز وجود دارند که می‌توانند باعث ریزش ابروها شوند. به هر حال هدف شما زیبایی باشد یا جبران ابروهای از دست رفته، فرقی نمی‌کند، احتمالاً کاشت ابرو بهترین گزینه‌ی شما است.

توسعه‌ی لوازم آرایشی و همچنین رواج تاتوی ابرو در ایران، باعث شده تا یکی از جدید‌ترین و بهترین کاربردهای پیوند مو، یعنی کاشت ابرو، نادیده گرفته شود. بسیاری از افراد گمان می‌کنند که کاشت ابرو خطرناک است و برخی دیگر هم اصلاً مطلع نیستند که چیزی تحت این عنوان وجود دارد.

ولی واقعیت این است که کاشت ابرو یکی از بهترین راه‌ها برای بازیابی ابروهای از دست رفته یا رفع نقایص آن‌ها است. مانند تمام درمان‌های بالینی و جراحی، کاشت ابرو نیز عوارضی دارد و ممکن است برای همه مناسب نباشد. به علاوه هزینه‌های کاشت به علت نیاز به اتاق عمل، لوازم استریل، تیم جراحی و … کمی بیشتر از روش‌هایی مانند تاتوی ابرو است.

سعی کردیم با نگارش این مقاله، کار شما را راحت کنیم و به صورت خلاصه و جامع از سیر تا پیاز کاشت ابرو را مطرح کنیم.

کاشت ابرو چگونه انجام می‌شود؟

اساس کاشت یا پیوند مو در همه‌ جای بدن تقریباً یکسان است. برای کاشت موی سر، ریش یا ابرو از محلی که اصطلاحاً بانک مو نام دارد، فولیکول‌های مو برداشت شده و در بخش مورد نیاز کاشته می‌شوند. فولیکول‌ها واحدهایی شامل غدد چربی، غدد عرق، اعصاب و … هستند که درون پوست ما قرار دارند. آن‌ها محلی برای رشد موها بوده و معمولاً شامل ۲ تا ۴ عدد مو می‌باشند.

واحد‌های فولیکولی که در اصطلاح گرافت یا پیوند نام دارند، به طرق مختلفی از ناحیه‌ی بانک مو (معمولاً پشت سر) استخراج شده و در ناحیه‌ی ابرو قرار داده می‌شوند. موهای پشت سر از نظر ژنتیکی نسبت به ریزش مقاوم‌اند.

برتری کاشت ابرو چیست؟

همانطور که ذکر کردیم لوازم آرایشی و تاتوی ابرو از روش‌هایی هستند که به طور رایج برای پوشاندن فضاهای خالی ابرو مورد استفاده قرار می‌گیرند. کاشت ابرو نسبت به این روش‌ها گران‌تر است اما ماندگارتر نیز هست.

مهم‌تر از همه این است که کاشت ابرو یک درمان قطعی و دائمی است. موهای کاشته شده در محل ابروهای شما به صورت دائمی روی صورت ماندگار شده و تا آخر عمرتان رشد می‌کنند. به این فکر کنید که تا آخر عمر چقدر برای خرید لوازم آرایش هزینه می‌کنید و این مواد شیمیایی چه مضراتی دارند. تاتوی ابرو نیز هرچند وقت یکبار نیاز به ترمیم داشته و با خطر عفونت، انتقال بیماری و حساسیت همراه است.

دومین برتری کاشت مو، طبیعی بودن آن است. نه تاتو و نه لوازم آرایشی نمی‌توانند ابروهایی کاملاً طبیعی برای شما به ارمغان بیاورند؛ بلکه فقط سرابی از ابرو روی صورت ایجاد می‌کنند.

قبل کاشت مو ایران فیتنمونه کاشت مو ایران FIT
قبل کاشت موبعد از کاشت مو ایران FIT
قبل کاشت موکاشت مو
قبل از کاشت موکاشت مو
نمونه‌های قبل و بعد از کاشت مو ایران فیت
در صورت تمایل به تماشا نمونه‌کارهای بیشتر کاشت مو، ابرو، ریش جهت بررسی مدل‌های مختلف، خط‌رویش‌های مختلف متناسب با هر ویژگی ظاهری به گالری تصاویر ما رجوع کنید.

کاشت ابرو برای چه کسانی مناسب است؟

پیش از کاشت ابرو باید علت ریزش بررسی و در صورت امکان درمان شود. اگر علت زمینه‌ای ریزش ابروها برطرف نشود، بعد از کاشت نیز امکان ریختن موی ابرو وجود دارد. اگر قصد شما از کاشت ابرو ، پهن کردن، افزایش قوس یا تغییر مدل ابرو است، به دلیل محدودیت‌های تکنیکی، توصیه می‌شود که از انجام این کار صرف نظر کنید.

به طور کلی کاشت ابرو برای افراد زیر مناسب است:

  • کسانی که ابروهایی باریک و کم پشت دارند.
  • کسانی که از فرم ابروهای خود راضی نیستند.
  • افرادی که بر اثر زخم، بخیه، سوختگی و … همه یا قسمتی از ابرو خود را از دست داده‌اند.
  • افرادی که بر اثر جراحت، شکستگی، جراحی یا درمان‌های خاص دچار ریزش ابرو شده‌اند.
  • کسانی که دارای اختلالات و نواقص مادرزادی ابرو هستند.
  • اگر ریزش ابرو ناشی بیماری‌هایی نظیر کم کاری تیروئید باشد.
  • کسانی که به دلیل یک بیماری پوستی دچار ریزش دائمی ابرو شده‌اند.
  • خانم‌هایی که به دلیل برداشتن بیش از حد به مرور زمان ابروهایشان خالی یا کم پشت شده است.
  • خانم‌هایی که می‌خواهند تاتو یا هاشور ابروهایشان طبیعی‌تر به نظر برسد و روی تاتو با مو پر شود.

علاوه بر موارد بالا، اگر علاقه به بالا بردن دنباله‌ی ابروها دارید نیز، کاشت ابرو روش مناسبی است. برتری این روش نسبت به کشیدن پوست بالای ابرو این است که باعث ایجاد جای زخم یا اسکار نمی‌شود.

درخواست مشاوره تخصصی کاشت مو
در صورت تمایل به بهره‌مندی از مشاوره تخصصی کاشت مو به صورت رایگان، این امکان را دارین نوبت خود را برای مشاوره آنلاین و غیرحضوری یا به‌صورت مشاوره حضوری ثبت کنید

عوارض کاشت ابرو

تمامی این عوارض تا حد زیادی به دانش و تجربه‌ی جراح بستگی دارد، لذا انتخاب یک مرکز مناسب بسیار حائز اهمیت است. هرچه مهارت جراح در کاشت ابرو بیشتر باشد، احتمال بروز مشکلات و عوارض نیز کمتر می‌شود.

عوارض موقت

عمل پیوند مو در ناحیه‌ی سر، ابرو یا صورت یک جراحی کم تهاجمی است. یعنی خطرات و ریسک‌های بسیار کمی دارد اما هنوز یک عمل جراحی محسوب می‌شود. لذا وجود عوارض و دشواری‌های موقتی طبیعی هستند. البته اگر هر یک از عوارض موقت برای مدتی طولانی ماندگار شود، باید به کلینیک مراجعه کنید.

  • مقداری ورم در اطراف چشم‌ها
  • التهاب و کبودی محل کاشت ابرو
  • خارش ابروها که در صورت برطرف نشدن ممکن است علامتی از عفونت باشد.

به طور کلی حدود یک روز بعد از کاشت ابرو می‌توانید به انجام فعالیت‌های روزمره خود مشغول شوید.

عوارض بلند مدت

کاشت ابرو مانند دیگر جراحی‌ها عوارض بلند مدت خاصی ندارد اما مسائلی هست که باید مد نظر داشته باشید:

  1. سرعت رشد ابروها : چون موهای کاشته شده از موهای سر برداشته شده‌اند، سرعت بیشتری نسبت به موهای ابرو دارند. به همین دلیل لازم است به طور منظم ابروهای خود را کوتاه کنید.
  2. تفاوت با انتظار شما : پس از پیوند مو کمی زمان لازم است تا ابروهای شما به آن چیزی که انتظار داشتید، نزدیک شوند. بنابراین جای نگرانی نیست و فقط کافی است کمی صبور باشید.
  3. وضعیت تراکم : وضعیت تراکم ابروها ممکن است تمام انتظارات شما را برآورده نکند ولی قطعاً راضی کننده خواهد بود.
  4. خواب موها : خواب موهای ابرو حالات خاص و منحصر به فردی دارند. ممکن است پس از کاشت ابرو برخی از موها زاویه‌ی مناسبی نداشته باشند.

هزینه‌ی کاشت ابرو

هزینه‌ی کاشت ابرو به طور کلی بین 6 تا 8 میلیون متغیر است که به عوامل زیر بستگی دارد:

  • ناحیه‌ای که قرار است جراحی شود
  • ضخامت ابرو و تراکم مد نظر متقاضی
  • تعداد گرافت یا پیوندهای مورد نیاز
  • مهارت تیم جراحی و زمان صرف شده در اتاق عمل
  • تکنیک و روش استفاده شده برای کاشت ابرو

بهتر است که برای بررسی تخصصی ابروها و دریافت هزینه‌ی دقیق، با پزشک متخصص کاشت مو مشورت کنید.

کلینیک فوق تخصصی کاشت مو ایران FIT
پرسش و پاسخ ایران فیت
با مراجعه به صفحه پرسش و پاسخ ایران فیت، سوالات متداول متقضیان به همراه پاسخ تخصصی تیم پزشکی ما را مطالعه کنید، در صورت نیافتن پرسش و پاسخ مدنظرتان آن را با ما در میان بگذارید.

نظرات شما :

5 4 امتیازات
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از

12 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین کامنت با بیشترین رای
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments

هزینه کاشت ابرو چقدر است؟

وقت کاشت ابرو گرفتم ازتون امیدوارم خوب بشه البته به من 12 میلیون قیمت دادید اینجا نوشته 6 تا 8

خسته نباشید
من خواهرم پیش شما کاشت ابرو انجام داد
ولی عکس یا فیلمی داخل سایت نزاشتین با این که کاشت ابرو خوبی شد
https://iranfit.com/تصاویر-کاشت-مو
فقط همین صفجه عکس نمونه کاشت مو و کاشت ابرو دارید ؟

من و دختر خالم کیلینیک شما کاشت ابرو انجام دادیم و بسیار راضی بودیم از کاشت ابرو،پیشنهاد میکنم ک واقعا اگر ابرو کسی کم پشت هست یا کلا تاتو هست حتما کاشت ابرو پیش شما انجام بدن

اگر ابرو ها تاتو داشته باشه میشه کاشت ؟
برای کاشت ابرو هم مشاوره آنلاین میکنید ؟

کاشت ابرو در چگونه شرایطی است؟

تماس با ایرانFIT
12
0
نظرات شما ارزشمند است، آن را با ما به اشتراک بگذارید.x