بررسی فصل مناسب کاشت مو

بهترین فصل کاشت مو چه زمانی است؟

اگر قصد کاشت مو دارید، احتمالا شما نیز در مورد بهترین فصل و زمان برای کاشت مو را شنیده‌اید! بهترین فصل برای کاشت مو به مزایا و معایب شرایط هوایی آن فصل بستگی دارد. رشد، ریزش و نتایج کاشت مو با فصل مرتبط است. بهترین فصل مناسب کاشت مو را  به‌دلیل شرایط خاصی و تحقیقات، انتخاب کرده‌اند. از نظر متخصصان پوست و مو امکان کاشت مو در همه فصل‌ها وجود دارد و هیچ محدودیتی ندارد. اما ما در این مقاله با در نظر گرفتن همه جوانب، بهترین زمان مناسب برای کاشت مو را بررسی می‌کنیم تا هیچ نگرانی بابت عمل کاشت مو نداشته باشید. 

چرا فصل کاشت مو اهمیت دارد؟ 

پوست و موی سر از حساس‌ترین نقاط بدن هستند که روزانه در معرض آلئودگی‌های متعدد و در تماس با نور خورشید قرار دارند؛ بنابراین مهم‌ترین مسئله در مورد کاشت مو آب‌و‌هوای آن فصل است. شرایط اقلیمی و آب و هوای منطقه تاثیر بسزاییی در نتیجه کاشت دارند. 

به‌طور کلی انتخاب بهترین فصل برای کاشت مو خانم ها و آقایان اهمیت بسیاری دارد. به‌عنوان مثال هوای سرد و خشک باعث ضعیف شدن موها می‌شود. در‌حالی که دمای هوا در فصل تابستان و بهار برای رشد سریع موها مناسب‌تر است. 

آیا فصل خاصی باعث پرپشتی مو پس از کاشت می‌شود؟ 

دیده می‌شود که در برخی از مراکز کاشت مو برای تبلیغات و جذب مخاطب از عبارتی مانند بهترین زمان برای کاشت مو استفاده می‌کنند و می‌گوند کدام فصل از سال بهترین فصل کاشت مو است. اما حقیقت این است که پرپشت و کم‌تراکم شدن مو نیز کمی به فصل‌ها مربوط است اما هیچ تضمینی وجود ندارد که کاشت مو در فصل بهار باعث پرپشت شدن مو یا کاشت مو در زمستان منجر‌به کم‌تراکم مو شود. انجام انواع روش های کاشت مو در هر فصل نتایج یکسان دارد و تنها مسئله‌ای که وجود دارد تاثیر آب و هوای فصل بعد از کاشت روی موهای شما است. 

مزایای کاشت مو در بهار 

یکی از بهترین فصل‌ها برای کاشت مو، بهار است. در این فصل شما زمان بسیاری برای استراحت دارید. به‌همین دلیل در روز‌های قبل از شروع عید نوروز درخواست برای کاشت شقیقه بانوان و آقایان افزایش پیدا می‌کند. همچنین علاوه‌بر زمان استراحت، هوا نیز معتدل و خنک است. 

بهار فصل غذاهای مفید مانند ماهی، غذاهای دریایی، کلم بروکلی و اسفناج است. همچنین رطوبت موجود در هوای فصل بهار باعث می‌شود بتوانید موهای خود را بدون آسیب رساندن به آن حالت دهید. 

کاشت موی موفق به‌دلیل انجام کاشت در بهترین فصل 

معایب کاشت مو در بهار

تغییرات ناگهانی آب‌و‌هوا در فصل بهار، یک مشکل جدی برای کاشت مو در این فصل است. البته شما می‌توانید با کلاه گذاشتن یا برداشتن چتر از موهای خود محافظت در برابر این هوا محافظت کنید. همچنین می‌تواند پس از روش کاشت مو sut یا سایر روش‌ها کمتر از خانه خارج شوید. 

مزایای کاشت مو در تابستان 

با کاشت مو در فصل تابستان سرعت رویش موها و ترمیم پوست محل افزایش پیدا می‌کند؛ بنابراین دوره نقاهت کم‌تر است. هوای گرم و مطلوب جریان خون را بالا نگه می‌دارد و باعث سرعت بهبودی و نتایج مطلوب می‌شود. 

در این فصل میوه‌هایی مانند زرد‌آلو، هندوانه و انواع توت‌ها فراوان هستند که می‌توانند باعث افزایش رشد مو شوند. 

افزایش رویش مو در فصل تابستان 

معایب کاشتن مو در فصل تابستان 

از بزرگ‌ترین معایب کاشت مو در تابستان می‌توان به گرمای هوا و تابش مستقیم نور خورشید اشاره کرد. در فصل تابستان به‌دلیل درجه حرارت بالا ممکن است پوست سر دچار آفتاب‌سوختگی شود و به موهای کاشته شده صدمه بزند که این موضوع منجر‌به هدر رفتن هزینه کاشت مو خواهد شد. دمای بالا و تعریق بهبود و ترمیم زخم‌ها را پیچیده‌تر می‌کند. 

مزایا کاشت مو در پاییز 

در فصل پاییز هوا ابری بوده و موهای کاشته شده کمتر در معرض نور خورشید به‌صورت مستقیم قرار می‌گیرند. همچنین به‌دلیل فاصله تا عید نوروز، پاییز بهترین فصل کاشت مو است و موهای کاشته شده تا عید رشد خواهند کرد. 

معایب کاشت مو در پاییز 

همانطور که می‌دانید تغییرات آب‌و‌هوایی در این فصل بسیار است و باید مراقبت های پس از کاشت مو را رعایت کنید. تغییرات آب‌و‌هوا برای ناحیه کاشت مو، شوک ایجاد می‌کند؛ بنابراین هنگام رفتن به به بیرون حتما کلاه بگذارید و زمان بارش، از چتر استفاده کنید. 

کاشت نا‌موفق مو بر‌اثر شوک آب‌و‌هوای پاییز

مزایای کاشت مو در زمستان 

در فصل زمستان، میزان نور خورشید و گرمای آن کمتر است. از آن‌جایی که به‌دلیل سرد شدن هوا، ساعات بیشتری را در خانه سپری می‌کنید، مدت زمان بیشتری نیز استراحت می‌کنید که باعث جلوگیری از نفوذ آلودگی هوا به موهای کاشت شده می‌شود. در فصل زمستان دیگر نگران آفتاب‌سوختگی سر نیستید و تعریق سر و بدن نیز کمتر است. 

استراحت در خانه و افزایش رویش موهای کاشته شده در زمستان 

معایب کاشتن مو در فصل زمستان 

در فصل زمستان، در اثر باد و باران ممکن است پوست سر دچار عفونت شود. به‌همین دلیل متخصصان توصیه می‌کنند بعد از کاشت مو در ماه زمستان، حداقل به مدت 5 روز در منزل بمانید. یکی دیگر از معایب کاشتن مو در زمستان، اختلاف بین دمای منزل و دمای بیرون است. 

این موضوع باعث می‌شود زخم‌ها دیرتر بهبود پیدا کنند و سرعت ترمیم زخم‌ها کمتر شود. بهترین کلینیک کاشت مو در تهران از نظر مردم مرکزی است که شرایط آب‌و‌هوایی فصل را با‌توجه‌به نوع پوست‌تان بررسی کند و مشاوره‌های بعد از کاشت را به شما ارائه دهد. 

انجام کاشت مو در کلینیک فوق تخصصی کاشت و پیوند مو ایران فیت

ما در این مقاله در مورد بهترین فصل کاشت مو صحبت کردیم و همه فصل‌ها را از نظر مزایا و معایب بررسی کردیم. دریافتیم که سرعت و بهبود سر در شرایط آب‌و‌هوایی معتدل افزایش می‌یابد و در فصل سرما کاهش می‌یابد. همچنین استراحت در فصل بهار و تابستان بیشتر است که این موضوع منجر‌به افزایش سرعت در ترمیم زخم‌ها خواهد شد. 

کلینیک ایران فیت، با بررسی سر و موهای شما و کسب اطلاعات از وضعیت آب و هوای محل زندگی‌تان، بهترین فصل را برای کاشت مو به شما توصیه می‌کنند تا به بهترین نتایج از عمل کاشت مو دست یابید. برای انتخاب بهترین روش کاشت مو و اطلاعات کامل‌تر با ما در تماس باشید تا از مشاوره رایگان ما بهره‌مند شوید. 

اشتراک در:

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *