بررسی مراحل و فرایند کاشت مو

مراحل کاشت مو و فرایند کاشت مو

ریزش مو یک پدیده طبیعی است که در طول زندگی برای هر فردی اتفاق می‌افتد. اگر شما نیز در مواجه با ریزش شدید مو راه‌های مختلف همچون قرص، شامپو و تزریقات را انجام داده‌اید و موفق به درمان ریزش و کچلی سر نشده‌اید، کاشت مو یک روش مطمئن و همیشگی برای رفع طاسی سر است. اگر می‌خواهید اطلاعات کاملی از مراحل و فرایند کاشت مو کسب کنید؛ ما در در این مقاله در مورد مراحل کاشت مو صحبت می‌کنیم تا با بررسی روش‌های کاشت، روش کاشت مناسب خود را بشناسید. برای انتخاب بهترین روش و پروسه کاشت مو مطالعه این مطلب را از دست ندهید. 

مشاوره با پزشک؛ مرحله اول کاشت مو

قدم اول مراحل کاشت م، مشورت با پزشک متخصص است تا روشی مناسب برای کاشت مو برنامه‌ریزی شود. پزشک با دقت و با‌توجه‌به وضعیت فرد، بهترین روش و فرایند کاشت مو را تعیین می‌کند. مشاور کاشت مو شامل بررسی سابقه پزشکی، بررسی نیاز‌ها و انتظارات فرد، شرح و بررسی روش‌های مختلف کاشت مو و اطلاعات مربوط به عوارض و دوره نقاهت روش‌های کاشت مو خواهد بود. 

مشورت با پزشک؛ قدم اول مراحل کاشت مو 

مرحله دوم کاشت مو؛ برداشت گرافت‌های مو از ناحیه بانک مو 

بافت موجود در ناحیه اهدا‌کننده که حاوی فولیکول‌های موی قوی به ریزش که معمولا موهای پشت سر  هستند برای کاشت شقیقه مو برداشته می‌شوند. فرایند کاشت مو در مرحله برداشت گرافت توسط ابزار استخراج بسیار ریز برداشته خواهند شد. این ابزار‌ها از ایجاد زخم و اسکار در بانک مو جلوگیری کرده و کمترین آسیب را حین برداشت در بانک مو ایجاد می‌کنند. 

برداشت گرافت مو؛ مرحله مهم کاشت مو 

مرحله سوم کاشت مو؛ کاشت گرافت مو به ناحیه مورد‌نظر 

بعد از این‌که تارها از  ناحیه بانک مو برداشته شد. باید گرافت‌های سالم به نواحی کم‌تراکم منتقل شوند. در این مرحله کاشت مو بانوان یا آقایان، ابتدا با نیدل‌های مخصوص و ظریف، منافذ بسیار کوچکی در سر ایجاد می‌گردد و سپس گرافت‌ها در این نواحی تعیین‌شده پیوند زده می‌شوند. معمولا مراحل کاشت موی سر طی یک الی دو روز انجام می‌شود. 

پیوند مو به ناحیه مورد‌نظر در کاشت مو 

مرحله ریزش و رویش مو بعد از عمل کاشت مو 

پس از اتمام عمل کاشت مو، مراحل ریزش مو برای بسیاری از افراد امری طبیعی است. معمولا در 2 تا 3 هفته اول بعد از کاشت، موها دچار ریزش می‌شوند. این پدیده ناشی از شوک فیزیولوژیکی پس از کاشت مو به روش ترکیبی یا سایر روش‌های کاشت است که موقت خواهد بود. پس از گذشت 2 الی سه هفته مجددا موها به‌طور طبیعی رشد می‌کنند. 

نقش انجام توصیه‌های مراقبتی در نتایج مثبت فرایند کاشت مو 

رعایت مراقبت‌های صحیح بعد از کاشت، موفقیت و ماندگاری دائمی کاشت موی شما را تضمین می‌کند. این توصیه‌های مراقبتی عبارت‌اند از: 

  • استراحت و مراقبت از منطقه کاشت
  • شست‌و‌شوی مداوم سر 
  • پرهیز از مصرف الکل و سیگار 
  • مصرف داروهای تجویزی بعد از عمل 
  • استفاده از محصولات مراقبتی 

همچنین پیگیری ویزیت‌های منظم با پزشک برای بررسی وضعیت کاشت مو بدون کوتاهی و با کوتاهی نیز اهمیت دارد. 

نحوه صحیح استراحت؛ مراقبت‌های بعد از کاشت مو 

فرآیند انواع روش‌های کاشت مو چگونه است؟ 

همانطور که کاشت مو انواع مختلفی دارد، روش‌های متفاوتی نیز خواهد داشت. در ادامه به انواع روش‌های کاشت مو خواهیم پرداخت:

  • مراحل کاشت مو به روش FIT: در این روش گرافت‌ها به‌صورت دانه دانه از بانک مو برداشته و در ناحیه مورد‌نظر پیوند زده می‌شوند. 
  • مراحل کاشت موی FUT: در این روش، تعداد بسیاری از فولیکول‌های مو به‌شکل نوار از پشت سر برداشته و با ابزار مخصوص در ناحیه کم‌پشت یا طاس کاشته می‌شوند. 
  • فرآیند کاشت مو به روش MICRO FIT: از دو مرحله تیز و کند استفاده می‌شود. در ابتدا با یک پانچ استاندارد نوک تیز در کف سر سوراخ ایجاد شده و سپس با ابزار کند‌تر، فولیکول برداشته می‌شود. 
  • کاشت مو به روش SUT: از یک دستگاه پیشرفته مکنده در روش SUT کاشت مو استفاده می‌شود. 
  • کاشت مو به روش BHT: در این روش از کاشت، موها از بدن برداشته می‌شوند و برای افزایش تراکم موها، کاشته می‌شوند. 
  • مرحله کاشت مو به روش ترکیبی: در این روش از FUT و FIT برای برداشت موها به‌طور همزمان بهره برده می‌شود. 

روش‌های کاشت مو به روش BHT، SUT، Micro Fit و رباتیک زیر‌مجموعه روش کاشت FIT هستند و نوعی عمل جراحی محسوب می‌شوند. 

بهره‌مندی از بهترین خدمات کاشت مو در کلینیک فوق تخصصی ایران فیت 

در این مقاله در مورد مراحل و فرآیند کاشت مو صحبت کردیم و به همه سوال‌های مراحل کاشت مو پاسخ دادیم. مراحل کاشت مو شامل مشاوره با پزشک، برداشت و کاشت گرافت مو، ریزش و رویش مو و انجام مراقبت‌های بعد از کاشت است. همچنین علاوه‌بر مراحل کاشت مو، انجام مراحل انواع کاشت‌های مو را به‌طور کامل بررسی کردیم. انواع روش‌های کاشت با‌توجه با نیاز‌های فردی شما انتخاب و اعمال می‌شوند. 

کلینیک ایران فیت با‌توجه‌به نیاز و ارزیابی موهای شما خدمات کامل و جامعی را در اختیار شما قرار می‌دهند. این خدمات از آزمایش‌های قبل از عمل گرفته تا مراقبت‌های بعد از عمل تا بیماران بهترین نتایج ممکن را مشاهده کنند. تیم متخصص مجرب و حرفه‌ای کلینیک ایران فیت، همراه با تجهیزات پیشرفته و در محیطی آرام، تجربه‌ای بی‌نظیر از کاشت مو را با پرداخت منصفانه هزینه کاشت مو را برای افراد فراهم می‌کنند. برای دریافت وقت مشاوره و تکمیل اطلاعات برای مراحل کاشت مو با کارشناسان ما در تماس باشید تا راهنمایی‌های لازم را خدمت شما ارائه دهند. 

اشتراک در:

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *