توصیه های بعد از کاشت مو

توصیه های بعد از کاشت مو

برای دستیابی به نتایج مثبت کاشت مو، باید توصیه‌های مراقبتی بعد از کاشت مو را رعایت کرد. با‌وجود این‌که کاشت مو باعث افزایش جذابیت و زیبایی موها می‌شود؛ اما نباید تصور کنید که تنها با انجام عمل کاشت مو و بدون هیچ‌گونه انجام مراقبت های بعد از کاشت مو، به موهای پرپشت و سالم دست می‌یابید. هدف از رعایت مراقبت و ممنوعیات بعد از کاشت مو، جلوگیری از ایجاد زخم، عفونت، جوش و ریزش مو‌ بعد از کاشت است. این مراقبت‌ از موها از هفته اول شروع می‌شود و تا ماه‌ها ادامه دارد که در ادامه با این نکات مراقبتی آشنا خواهیم شد تا بهترین نتایج کاشت ناشی از کاشت مو را به دست آورید.

نحوه فعالیت بعد از کاشت مو چگونه است؟ 

انجام فعالیت و ورزش‌های سنگین که منجر‌به عرق کردن شود، ممنوع است؛ زیرا عرق کردن در ناحیه سر خطر ابتلا به عفونت را افزایش می‌دهد. بعد از کاشت مو استراحت مطلق بیشتر از 3 الی 4 روز نیز ضروری ندارد. 

بیمار می‌تواند پس از 4 روز فعالیت‌های بدنی آرام مانند پیاده روی را شروع کند. پس از یک هفته نیز مجاز به دویدن می‌شود. فعالیت بدنی مانند شنا، بدن‌سازی، فوتبال، والیبال و تمرین‌های سخت تا یک ماه در کاشت مو ترکیبی یا سایر روش‌های کاشت ممنوع است. 

نکات بعد از کاشت مو در مورد نحوه خوابیدن 

نحوه خوابیدن بعد کاشت مو اصول و قواعدی دارد که باید آن‌ها را رعایت کرد:

  • در شب‌های اولیه بعد از کاشت مو لازم است بیماران به‌صورت 30 الی 40 درجه (دو بالش زیر سر) بخوابند. 
  • برای انجام مراقبت بعد از کاشت مو پیشانی کافی است از بالش دور گردن نیز استفاده شود. 
  • هرگز روی شکم نخوابید. 
  • در دو شب اولیه، استفاده از کمپرس یخ توصیه می‌شود. 
  • خم کردن سر و گردن به پایین ممنوع است. 

خوابیدن به پهلو نیز ایرادی ندارد؛ اما بهتر است هنگام خواب سر بالاتر از تنه باشد تا در این وضعیت فشار وریدی در سر و گردن کاهش یافته و از تورم پیشانی نیز جلوگیری شود. 

نحوه شست‌و‌شوی سر بعد از کاشت مو بسیار حائز‌اهمیت است! 

روز بعد از عمل در کلینیک، موها با شامپو شسته می‌شود و سپس پانسمان خواهد شد. با آموزش مختصر نحوه شستشو بعد از کاشت مو شقیقه، افراد می‌توانند به‌تنهایی پانسمان‌شان را در منزل تعویض و اقدام به شست‌و‌شوی سر کنند. 

برای شست‌و‌شوی سر نیازی به شامپوی خاص نیست و شامپوی معمولی یا بچه کافیست. در این وضعیت باید کل سر شامل زخم شقیقه سر یا مناطق کاشته شده با ملایمت با دست شسته شود. سعی کنید آب ولرم با فشار کم به‌کمک دوش دستی یا کاسه روی سر ریخته و با نوک انگشتان در یک جهت روی پوست سر کشیده شود. 

نحوه شست‌و‌شوی سر بعد از کاشت مو

نکات مهم شست‌و‌شوی سر تا 14 روز بعد از کاشت مو

در پاسخ به سوال بعد از کاشت مو چکار کنیم باید بگوییم که می‌توانید از پرسنل بیمارستان، مشاوره کاشت مو و فیلم شستشوی سر بعد از کاشت مو را دریافت کنید و با نحوه شست‌و‌شوی سر آشنا شوید. در ادامه نکات و مراقبت های بعد کاشت مو در مورد شست‌و‌سر را شرح خواهیم داد: 

  • ایستادن زیر دوش پرفشار تا دو هفته ممنوع است؛ زیرا موهای کاشت شده سست بوده و ممکن است با فشار آب، دچار ریزش بعد از کاشت شوید. 
  • برای خشک کردن موهای سر از حوله نرم با احتیاط استفاده شود. 
  • سشوار داغ برای موهای کاشت شده، ممنوع است. 
  • حرکات چرخشی و ماساژ سر تا یک ماه ممنوع است. 

با تکرار شستشوی سر بعد کاشت مو، سر ظرف یک هفته تا ده روز کاملا تمیز شده و تنها با کمی قرمزی و التهاب همراه است.

انجام مراقبت‌های ویژه برای بهبود دلمه‌های بعد از کاشت مو 

هرگز دلمه‌های اطراف موهای پیوند شده را دستکاری نکنید؛ همچنین حتما به این نکته توجه داشته باشید که کشیدن یا دستکاری دلمه و پوسته‌های سر در کاشت مو بدون تراشیدن سر نیز ممنوع است. برای بهبود دلمه‌های سر، حداقل روزی دو بار سر شسته شود. 

برای شست‌و‌شوی سر به‌آرامی با یک ظرف روی سر آب ولرم ریخته شود و در فواصل شستشو، ناحیه کاشت شده را با اسپری آب به سر، رطوبت‌رسانی کنید. در دو روز اول با سرم نمکی روزی 3 الی 5 بار سرتان را شستشو دهید. 

انجام مراقبت‌های ویژه برای بهبود دلمه‌های بعد از کاشت مو 

چه چیز‌هایی بعد از کاشت مو ضرر دارد؟

بهتر است بدانید بعد از کاشت مو، باید از برخی عادات و رفتار‌ها برای انجام مراقبتهای بعد از کاشت مو پرهیز کنید تا به‌طور کامل تا 40 روز بعد از کاشت مو یا زودتر بهبود یابید. این نکات عبارت‌اند از:  

  • رانندگی: پس از عمل، ممکن است شما تحت‌تاثیر داروهای استفاده شده مانند مسکن باشید که این موضوع می‌تواند در رانندگی شما اختلال ایجاد کند و باعث بروز حادثه شود. بهتر است بعد از عمل کاشت مو، از رانندگی اجتناب کنید. 
  • مصرف سیگار: مصرف سیگار باعث کاهش اکسیژن خون می‌شود و در بهبودی فولیکول‌ موهای کاشته شده تاثیر می‌گذارد. 
  • رنگ کردن مو: رنگ کردن مو بعد از کاشت به فولیکول‌های مو آسیب می‌رساند. 
  • شیوه خوابیدن اشتباه: نحوه غلط خوابیدن به پیشانی و سر فشار وارد می‌کند و باعث تورم می‌شود. 
  • رابطه جنسی: بهتر است حداقل تا یک هفته از رابطه جنسی خودداری کنید تا بهبودی پوست سر کامل شود و خطر خونریزی کاهش یابد. 
  • سونا و جکوزی: سونای بخار و حمام پر‌بخار تا یک الی دو هفته ممنوع است. 
  • داروهای تجویزی: داروهای خود را طبق دستورالعمل پزشک متخصص خود مصرف کنید؛ زیاده‌روی و فراموشی در مصرف باعث نتیجه معکوس خواهد شد. 
  • ورزش و ضربه به سر: ضربه به سر در ورزش‌های رزمی، فوتبال، هندبال و شیرجه در استخر در کاشت مو به روش sut، تا 2 ماه ممنوع است. 
  • اسکار‌های احتمالی: اسکار‌های پس از کاشت مو، کاملا طبیعی هستند؛ بنابراین سعی کنید به‌هیچ‌وجه آن‌ها را نخارانید. 

همچنین از استفاده مستقیم یخ روی سر و نماز خواندن بعد از کاشت مو خودداری کنید همچنین برداشتن وسایل سنگین بعد از کاشت مو ممنوع است. 

چه چیز‌هایی بعد از کاشت مو ضرر دارد؟

انجام انواع کاشت مو ایمن و تضمینی در مجهزترین کلینیک کاشت مو ایران

در این مقاله در مورد مراقبت های بعد از کاشت مو صحبت کردیم. این مراقبت‌ها شامل نحوه خوابیدن، فعالیت‌های ورزشی، نحوه شست‌و‌شوی سر و انجام توصیه‌های مراقبتی برای بهبود دلمه‌های سر است. همچنین برای بهبود سر بعد از کاشت مو باید از یک‌سری اقدامات مانند رفتن به سونا و حمام پربخار، دستکاری کردن دلمه‌ها و اسکارها، مصرف سیگار و الکل، رنگ کردن مو، مصرف داروهای خود‌سرانه و رابطه جنسی تا زمان مشخص پرهیز کرد. 

مرکز ایران فیت، اولین کلینیک کاشت مو در ایران با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های دنیا، خدمات جامع و ایمن را همراه با توصیه‌های مراقبتی به متقاضیان کاشت مو ارائه می‌دهد. این مرکز با بهترین قیمت کاشت مو در ایران، خدماتی همچون اقدامات مهم قبل و بعد کاشت مو، استفاده از بهترین روش کاشت مو، داروهای مناسب و مشاوره‌های تخصصی و رایگان ارائه می‌دهد تا متقاضیان بهترین نتیجه را از فرایند کاشت مو تجربه کنند. در‌صورت نیاز به هر‌گونه مشاوره و راهنمایی، تیم پشتیبانی ما همواره آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان خواهد بود. برای اطلاع از شرایط و دریافت مشاوره رایگان همین حالا با کارشناسان ما تماس بگیرید.

اشتراک در:

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *