بهترین روش کاشت مو

طبق تحقیقات به‌دست‌آمده در سراسر جهان، حدود 50 الی 60 درصد مردان و زنان ریزش مو را تجربه می‌کنند. اهمیت موهای پرپشت و تراکم بالا به‌میزانی اهمیت دارد که بر افزایش اعتماد‌به‌نفس و جذابیت فرد تاثیر دو‌چندان می‌گذارد. کاشت مو یکی از پر‌طرفدار‌ترین روش‌های درمانی برای دستیابی به موهای پرپشت محسوب می‌شود. روش‌های کاشت مو به دو دسته تهاجمی و غیرتهاجمی تقسیم می‌شوند. 

استفاده از فناوری‌های پیشرفته سبب شده با بهره‌مندی از این روش، موهای حجیم و طبیعی داشته باشید. در این مطلب بهترین روش کاشت مو را بررسی کردیم که اطلاعات کاملی در مورد هریک‌ از تکنیک‌ها به دست آورید.

کاشت مو به روش FUT چگونه است؟ 

در روش کاشت مو FUT، پزشک تک تک فولیکول‌های مو مو را از پشت یا کناره‌های سر استخراج می‌کند، سپس این فولیکول‌ها را به نواحی کم‌پشت یا خالی پوست سر پیوند می‌زند. این روش جدید کاشت مو، یکی از بهترین روش کاشت موی سر برای افرادی که با طاس نوروود یا خط موی شکل M همراه با ریزش مو در ناحیه شقیقه دارند، مناسب است. همچنین کاندید مناسب این روش افراد مبتلا به آلوپسی آندروژنیک، افرادی که پوست سر شل دارند، و زنان با الگوی طاسی لودینگ که مو در قسمت جلوی سر کم‌پشت است، محسوب می‌شود. 

مزایای کاشت مو به روش FUT 

کاشت مو به روش FUT مزیت‌های بسیاری مانند عدم نیاز به تراشیدن بانک مو، عدم آسیب به گرافت‌ها دارد، در ادامه به برخی از این مزیت‌ها خواهیم پرداخت: 

  • پرداخت هزینه کم نسبت‌به سایر روش‌ها 
  • گرافت‌ها برای مدت کمتری خارج از بدن می‌مانند. 
  • عمل کاشت مو به روش FUT زمان کمتری می‌برد. 
  • فرورفتگی و برجستگی در پوست سر ایجاد نمی‌شود. 
  • یکی از پرتراکم ترین روش کاشت مو محسوب می‌شود. 
  • بهترین روش کاشت مو برای بانک موی ضعیف

همچنین این روش گزینه‌ای عالی برای افرادی که به تعداد بسیاری از فولیکول مو نیاز دارند. 

کاشت مو به روش FUT

کاشت مو به روش FIT چگونه است؟ 

در روش FIT  و روش‌های پایه آن یعنی کاشت مو sut و Microfit گرافت‌ها به صورت دانه‌ای برداشته می‌شوند و در ناحیه مورد‌نیاز کاشته می‌شوند. این روش بر‌خلاف روش fut که یک زخم نواری ظریف به‌جا می‌اند، در این روش چندین زخم دایره‌ای کوچک به‌جا می‌ماند. 

کاندید‌های مناسب کاشت مو به روش فیت شامل افراد مبتلا به کچلی به‌دلیل سوختگی، افرادی با تیپ طاسی مشخص، افرادی با الگوی ریزش موی مردانه و مناسب افراد بالای 35 سال است. 

مزایا روش کاشت مو به روش FIT

 مزایای کاشت موی روش FIT به شرح زیر است: 

  • روشی غیر‌تهاجمی 
  • بهبود سریع زخم‌ها و نقاهت کوتاه 
  • نرخ موفقیت بالا 
  • نتایج طبیعی
  • کمترین میزان آسیب به فولیکول‌های مو 
  • محدودیت نداشتن برای انجام فعالیت‌های ورزشی  
  • احساس درد کمتر در ناحیه بانک مو 

همچنین در روش‌های کاشت مو bht (کاشت مو با استفاده از موهای بدن) و برداشتن مو از صورت، می‌توان از روش fit استفاده کرد. 

کاشت مو بر‌اساس روش FIT

روش‌های جدید و نوین کاشت مو بر‌اساس روش FIT 

روش‌های نوین کاشت مو به روش فیت شامل SUT، ARTAS و میکروفیت است که در این سه روش از تکنیک دو مرحله ای استفاده می‌شود و بهترین و جدیدترین روش کاشت مو محسوب می‌شوند. انواع روش‌های بر پایه کاشت fit عبارت‌اند از: 

  • کاشت مو به روش SUT: از یک دستگاه ساکشن استفاده می‌شود که پس از ایجاد سوراخ، گرافت‌ها را با مکش استخراج می‌کند. 
  • کاشت ATRAS: با‌عنوان کاشت موی رباتیک شناخته می‌شود که دستگاه آن در حال توسعه و بهینه‌سازی است. 
  • روش ترکیبی: در این روش از تکنیک FUT و FIT استفاده می‌شود که هدف آن دستیابی به تراکم بالا است. 
  • کاشت مو Micro Fit: کاشت مو به روش میکروفیت یا همان کاشت مو به روش میکرو گرافت بر پایه روش fit  است که با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته، موهای طبیعی را از بانک مو برداشته و در ناحیه مورد‌نظر پیوند می‌زند. 

در این تکنیک‌ها با بهره‌گیری از متدهای پیشرفته از یک ابزار تیز، سوراخی در پوست سر ایجاد می‌شود و از یک ابزار کند برای استخراج فولیکول استفاده می‌شود. 

کاشت مو به روش SUT

انجام انواع کاشت مو به روش‌های پیشرفته در اولین کلینیک کاشت مو در ایران

در این مقاله در مورد انواع و بهترین روش کاشت مو صحبت کردیم. کاشت مو به دو دسته جراحی و غیر‌جراحی تقسیم می‌شود. کاشت موی نواری یا FUT روش جراحی محسوب می‌شود و روش غیر‌جراحی تکنیک انتقال واحد‌های فولیکولی است که شامل Micro FIT و SUT است که براساس روش FIT انجام می‌شوند. 

روش‌های کاشت مو به روش FIT یک جراحی با حداقل تهاجم است که بدون درد و خون‌ریزی انجام می‌شود احتمال عوارض‌هایی همچون جای زخم و عفونت را به حداقل می‌رساند. روش FUT و FIT نیز کاشت مو به روش ترکیبی و نوعی عمل جراحی محسوب می‌شوند.

در کاشت مو در روش FUT موها از کنار و پشت سر برداشته و به نواحی کم‌پشت یا کچل پیوند زده می‌شوند. اما در روش FIT گرافت‌ها به‌صورت دانه‌ای برداشته و به ناحیه مورد‌نیاز پیوند زده می‌شود. برای تشخیص بهترین مدل کاشت موی سر، باید به کلینیک معتبر کاشت مو مراجعه کنید. 

کلینیک فوق تخصصی ایران فیت با بیش‌از 20 سال تجربه، خدمات کاشت مو را با بهترین متدهای پیشرفته به زیبا‌جویان و افراد مبتلا به انواع الگوهای طاسی در سراسر ایران ارائه می‌دهد. برای اطلاعات کامل‌تر و رزرو وقت همین حالا با شماره‌های درج شده در سایت تماس بگیرید. 

اشتراک در:

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *