معرفی علت تا درمان طاسی سر در زنان

درمان طاسی سر در زنان | دلایل طاسی خانم ها چیست؟

جالب است بدانید که در دهه‌های گذشته ریزش مو علائم روند پیری مردان شناخته می‌شد؛ اما حالا زنان نیز به‌شدت درگیر ریزش و طاسی سر هستند. طاسی سر در زنان، کابوسی است که بسیاری از زنان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند! این عارضه منجر‌به ریزش مو در بخشی از سر یا همه موهای سر شود. معمولا طاسی سر زنان علت‌های متفاوتی مانند عوامل ژنتیکی، استرس و ابتلا به بیماری‌های خود ایمنی دارد. در ادامه به بررسی علت و درمان طاسی سر زنان خواهیم پرداخت تا شما با شناخت علت آن، ریزش موهای خود را متوقف کنید یا حتی حجم و ضخامت موها را افزایش دهید. 

علت طاسی سر در زنان چیست؟ 

متخصصان علت ریزش مو را به چند دسته تقسیم کرده. برخلاف مردان ریزش مو در زن‌ها تنها وابسته به سن و ژنتیک نیست و به چند مورد بستگی دارد. علت‌های ریزش و طاسی سر در زنان عبارت‌اند از:

  • شروع دوره یائسگی
  • شروع دوره بارداری 
  • کمبود ویتامین B
  • کم‌خونی ناشی از فقر آهن
  • استرس و تنش روانی 
  • کاهش هورمون استروژن و پروژسترون
  • افزایش هورمون آندروژن 
  • بیماری‌های زمینه‌ای
  • ژنتیک
  • عدم تعادل هورمونی 

گاهی ریزش موی شدید به‌دلیل تغییرات هورمونی هستند که زنان در طول زندگی تجربه می‌کنند. البته ریزش مو با گذر سن یک پدیده‌ای طبیعی است که برای زنان و مردان اتفاق می‌افتد که شما با پرداخت هزینه کاشت مو می‌توانید، موهای پرحجم و پرپشت داشته باشید. 

درمان طاسی سر با انواع روش‌های کاشت مو 

با افزایش سن، ابتلا به برخی بیماری‌ها یا تغییرات هورمونی ممکن است برخی از زنان با چالش طاسی مو مواجه شوند. اثر‌بخش‌ترین راه‌حل برای درمان طاسی سر در زنان، عمل کاشت مو است. کاشت مو یک روش جراحی به‌شمار می‌رود که برای افرادی که موهای سرشان را از دست داده‌اند مناسب است. 

روش‌های کاشت مو از تنوع بالایی برخوردار هستند که در ادامه با برخی از این روش‌ها آشنا خواهید شد. البته اگر شما نیاز به انجام این روش دارید می‌توانید برای دریافت مشاوره رایگان کاشت مو با ما تماس بگیرید.

درمان طاسی جلوی سر در زنان با انواع روش‌های کاشت مو 

درمان طاسی مو در زنان با کاشت مو به روش BHT

در تکنیک BHT امکان برداشت مو از نواحی مختلف بدن مانند ریش، سینه، پا یا بازو در سر برای ترمیم طاسی و کم‌پشت فراهم شده است. در این روش فولیکول‌های مو با دقت برداشته و سپس در نواحی طاس، پیوند زده می‌شوند. بعد از کاشت مو به روش bht، رشد طبیعی موها مجددا از سر گرفته می‌شود و موهای متراکم خواهید داشت. 

کاشت مو به روش FIT برای طاسی موی سر زنان

در روش FIT، فولیکول‌های مو به‌شکل دانه دانه از ناحیه بانک مو (معمولا پشت سر) برداشته و به مناطق مورد‌نیاز کاشت می‌شوند؛ بنابراین بعد از فرآیند کاشت مو روش fit هیچ‌گونه جای زخم در محل برداشت فولیکول‌های مو و ناحیه‌های پیوند مشاهده نخواهید کرد. 

کاشت مو به روش FUT؛ درمان طاسی جلوی سر در زنان

کاشت مو به روش FUT، روشی جدید و ماندگار برای طاسی و رشد مجدد موهای طبیعی است. این روش برای کاشت مو خط پیشانی نیز موثر خواهد بود. در کاشت مو FUT، مدت زمانی کوتاه و اغلب در یک جلسه، برداشت فولیکول‌ها از بانک مو و کاشت آن‌ها در ناحیه مورد‌نظر انجام می‌شود. 

درمان طاسی در زنان با مصرف دارو 

داروهایی برای درمان عارضه ریزش مو زنان تجویز می‌شود که تنها در کند شدن روند ریزش مو و جبران بخشی از موهای از دست رفته موثر است. این داروها برای بعد از کاشت نیز تجویز می‌شوند. 

داروهای موضعی مانند ماینوکسیدیل و داروهای خوراکی همچون فیناستراید و اسپیرونولاکتون می‌توانند در روند طاسی سر تاثیر بگذارند. فیناستراید بعد از کاشت مو یکی از داروهایی است که معمولا پزشکان مصرف آن را برای خانم‌ها توصیه نمی‌کنند. 

تزریق پلاسمای غنی شده از پلاکت برای رفع طاسی موی سر زنان 

از دیگر روش‌های درمانی طاسی می‌توان به روش PRP یا همان تزریق پلاسمای غنی شده از پلاکت اشاره کرد. در این روش پلاسمای غنی از خون فرد را جدا می‌کنند و در نواحی که دچار طاسی شده تزریق خواهند کرد. این کار موجب به افزایش تراکم موها و جلوگیری از ریزش مو می‌گردد. البته کاشت مو روشی موثرتر از این روش محسوب می‌شود. همچنین اگر شما دچار ریزش مو در ابرو شده‌اید، می‌توانید با مراجعه به کلینیک ما، تصاویر کاشت ابرو و نظر‌های مراجعه‌کنندگان را ببینید. 

تزریق پی آر پی؛ روشی برای کاهش ریزش و درمان طاسی سر 

درمان‌های طبیعی و خانگی برای درمان طاسی سر در زنان

برخی از افراد ترجیح می‌دهند به‌جای روش‌های پیچیده، از درمان‌های طبیعی و خانگی برای رشد مجدد و درمان طاسی استفاده کنند. رایج‌ترین روش‌های درمان طبیعی عبارت‌اند از استفاده از روغن نارگیل، روغن درخت چای و روغن کرچک. شما می‌توانید کف سرتان را هر شب یک‌بار با این روغن‌ها ماساژ دهید تا بعد از گذشت چند ماه تاثیرات آن را مشاهده نمایید. 

استفاده از روغن نارگیل؛ درمان طاسی سر زنانه 

پیروی از رژیم غذایی سالم برای درمان طاسی زنانه 

همچنین پیروی از یک رژیم غذایی سالم و سرشار از آنتی‌اکسیدان می‌توانند به کاهش ریزش موها و افزایش رشد موها کمک کند. بهترین غذاها برای کاهش التهاب در بدن زغال اخته، آجیل، دانه‌ها، کلم بروکلی و ماهی‌ها هستند.  برخی از مطالعات نشان می‌دهد که پیروی از رژیم غذای مدیترانه‌ای می‌تواند تاثیرات مثبتی بر درمان طاسی در زنان داشته باشد. 

رژیم غذایی سالم و درمان و جلوگیری از ریزش مو 

با شناخت علت و راه‌کار‌های درمان طاسی سر در زنان، موهای پرحجم و پرپشت داشته باشید!

در این مقاله به‌طور صفر تا صد به علت و درمان طاسی سر در زنان صحبت کردیم. این علت‌ها شامل تغییرات هورمونی، بارداری، افزایش سن، ژنتیک، استرس و تنش و عوامل محیطی است که می‌توانید با استفاده از روش‌های مختلف پزشکی، طبیعی و شیمیایی طاسی مو را درمان کنید. 

روش کاشت موثرترین روش برای درمان طاسی زنانه است و سایر روش‌ها مانند روغن‌ها، رژیم و قرص‌ها می‌توانند تنها روند سرعت ریزش مو را کاهش دهند. اگر شما نیز یکی از این روش‌ها را تجربه کردید، خوشحال می‌شویم نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید. 

اشتراک در:

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *