جوش بعد از کاشت مو

جوش بعد از کاشت مو

بروز جوش‌های بزرگ و کوچک بعد از کاشت مو از شایع‌ترین مشکلات بعد از انجام آن است. در‌واقع نام علمی جوش بعد از کاشت مو فولیکولیت مو است که با قرمزی، تورم و ورم همراه خواهد بود. گاهی با بروز این این جوش‌های ناخوشایند، با درد نیز مواجه می‌شوید. در ادامه با علت و درمان جوش سر بعد از کاشت مو آشنا خواهید شد تا از شر آن‌ها خلاص شوید. 

فولیکولیت ناشی از کاشت مو چیست؟ 

تجمع چربی یا باکتری در منافذ پوست باعث ایجاد جوش و التهاب پوست می‌شود که آن به‌عنوان فولیکولیت شناخته می‌شود. فولیکولیت به‌صورت جداگانه به‌شکل جوش‌های غرور جوانی است؛ اما کاملا متفاوت از آکنه‌ها و جوش‌های دوران نوجوانی هستند. 

این جوش‌ها با ظاهر ناخوشایند، نتیجه عالی از رشد مو و کاشت مو شقیقه یا کف سر هستند؛ بنابراین جای نگرانی برای  وجود این جوش‌ها در سر نیست و آن‌ها قابل درمان هستند. 

چگونه فولیکولیت به‌وجود می‌آید؟ علت جوش زدن سر بعد از کاشت مو

همانطور که اشاره شد جوش‌ها همان فولیکولیت‌ها هستند که با التهابات همراه خواهند بود. علت جوش بعد از کاشت مو  وارد شدن استرس به پوست ناحیه کاشت شده است که فولیکولیت ظاهر می‌شود. همچنین شایع‌ترین علت جوش سر بعد از کاشت مو برگشت ساقه مو به داخل پوست و تحریک لایه سطحی پوست در هنگام رشد مجدد موها است. 

این فولیکولیت‌ها عارضه‌ای رایج پس از اصلاح صورت نیز هستند. وجود آن‌ها پس از کاشت مو بدون کچلی سر و با کچلی، طبیعی است و پس از استرس وارد شده به پوست برخی از این جوش‌ها به‌شکل سر‌سفید و برخی دیگر به‌شکل جوش‌های عمقی و دردناک ظاهر می‌شوند. 

علت جوش زدن سر بعد از کاشت مو

زمان ظاهر شدن جوش زدن بعد از کاشت مو و علائم آن 

این جوش‌ها ممکن است یک الی دو هفته پس از کاشت مو ظاهر شوند؛ همچنین احتمال جوش های بزرگ بعد از کاشت مو تا 6 الی 8 ماه پس از کاشت مو وجود دارد که بسیار طبیعی است. 

فولیکولیت پس از کاشت مو ورتکس یا هر نوع کاشت دیگر با علائم خارش، گرما، سوزش، قرمزی، التهاب، همراه است. همچنین پس از رفع جوش پوسته‌های زرد کوچکی در آسیب‌دیده ایجاد می‌شود که ممکن است همراه با حساس شدن پوست، کمی درد را نیز احساس کنید. 

درمان جوش سر بعد از کاشت مو 

معمولا بعد از مدتی جوشهای بعد از کاشت مو رفع می‌شوند؛ اما برای جوش چرکی بعد از کاشت مو بهتر است موارد زیر را برای درمان جوش‌های چرکی و غیر‌چرکی انجام دهید: 

  • در‌صورت بروز جوش‌های دردناک به‌سراغ آنتی‌بیوتیک‌های خوراکی مانند کپسول کلیندامایسین، سیپروفلوکساسین یا داکسی سایکلین بروید و به‌مدت یک هفته هر 8 ساعت یک‌بار آن را مصرف کنید.
  • در برخی از کلینیک‌ها از آنتی‌بیوتیک‌های موضعی و ژل کلیندامایسین برای درمان جوش های بزرگ بعد از کاشت مو استفاده می‌گردد. 
  • خودداری از ترکاندن جوش‌ها؛ این کار منجر‌به ایجاد زخم و بروز اسکار می‌شود.  
  • شست‌و‌شوی سر با استفاده از صابون‌های آنتی‌باکتریال یا شامپوهای درمانی  
  • ژل‌ها و مایع‌های شستشو حاوی سالیسیلیک اسید یا بنزوئیل پراکسید 

در زمانی که فولیکولیت‌‌ها با جوش‌های سطحی و عمیق التهابی ایجاد می‌گردد، حتما از مشاوره رایگان کاشت مو ما بهره‌مند شوید. در این زمان ممکن است همزمان با آنتی‌بیوتیک‌های موضعی و خوراکی از آنتی‌بیوتیک‌های تزریقی مانند سفتریاکسون در حد دو تا سه روز استفاده کنید تا آنتی‌بیوتیک‌های خوراکی فرصت اثر پیدا کنند. 

درمان جوش سر بعد از کاشت مو 

نحوه پیشگیری از جوش بعد از کاشت مو 

بهترین راه برای پیشگیری از بروز جوش سر بعد از کاشت مو حفظ بهداشت فردی و شستشوی مرتب ناحیه کاشت شده سر است. حتما در هفته اول بعد از کاشت مو، روزانه حداقل سه بار و هر بار دو بار سر خود را با آب‌نمک و شامپو مخصوص یا بچه شست‌و‌شو دهید و پس از آن حداقل روزانه یک‌بار سر خود را همراه با شست‌و‍‌شو ماساژ دهید. 

تماس ناحیه کاشت شده شده با بالشت یا کلاه آلوده منجر‌به بروز جوش زدن پیشانی بعد از کاشت مو نیز می‌شود. تمیز نگه داشتن و شستشوی مرتب روبالشی یا کلاه از مهم‌ترین راه‌های پیشگیری از جوشهای بعد از کاشت مو محسوب می‌شود. همچنین برای جلوگیری از چرب شدن سر و ایجاد جوش، از محصولات حاوی روغن مانند آرگان، نارگیل و بادام استفاده نکنید. برای اطلاع از نحوه پیشگیری، درمان و قیمت کاشت مو در کلینیک ایران فیت می‌توانید با ما تماس بگیرید تا کارشناسان ما شما را راهنمایی کنند. 

نحوه پیشگیری از جوش بعد از کاشت مو 

تجربه بهترین روش کاشت مو با جدیدترین متد‌های روز دنیا در کلینیک کاشت مو ایران فیت 

در این مقاله در مورد جوش یا همان فولیکولیت بعد از کاشت مو صحبت کردیم . فولیکولیت‌ها معمولا با قرمزی، تورم و التهاب به‌وجود می‌آیند و بروز آن به‌دلیل استرس و حساس شدن ناحیه کاشت شده و برگشت مو به پوست است؛ اما برای ظاهر شدن این جوش‌ها، جای نگرانی نیست و با روش‌های پیشگیرانه و درمانی می‌توان آن‌ها را به‌راحتی از بین برد.

حتما اقدامات لازم را برای درمان جوش سر بعد از کاشت مو که شامل شستشوی مداوم سر، مصرف داروهای آنتی‌بیوتیک و استفاده از محصولات ضد‌جوش را فراموش نکنید. 

همچنین اگر به‌دنبال یک روش کاشت مو بدون درد و با‌تراکم بالا هستید؛ کلینیک فوق تخصصی ایران فیت با بررسی ناحیه، بهترین روش کاشت را به شما پیشنهاد می‌کند. در مشاوره کاشت مو ایران فیت همه فرایند‌های کاشت را به‌صورت مشاوره رایگان در اختیار شما قرار می‌دهند. برای اطلاع از شرایط کاشت، قیمت و کاشت مو در نواحی ابرو، ریش، سر و دریافت وقت مشاوره رایگان، با کارشناسان ما در تماس باشید. 

اشتراک در:

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *